خبر فوری

 
 
مذاکرات پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه تجارت آزاد
کد خبر :1079557092

14:56 1400/02/11


برچسب ها : اجلاس, پاکستان و شورای همکاری خلیج فارس, پاکستان و عربستان سعودی, تجارت آزاد,

شورای همکاری خلیج فارس GCC جلسه دستور کار مجازی را برای گفتگو های تجارت آزاد بین کشور های عضو و پاکستان تشکیل داده است که در این نشست دکتر حمد البازعی نایب وزیر خزانه داری عربستان سعودی ریاست هیئت خلیجی و محمد کریم دستیار وزیر بازرگانی بخش تجارت دیپلماتیک رهبری هیئت پاکستان را برعهده داشت.


ریاض: به گزارش راز نیوز| شورای همکاری خلیج فارس GCC جلسه دستور کار مجازی را برای گفتگو های تجارت آزاد بین کشور های عضو و پاکستان تشکیل داده است که در این نشست دکتر حمد البازعی نایب وزیر خزانه داری عربستان سعودی ریاست هیئت خلیجی و محمد کریم دستیار وزیر بازرگانی بخش تجارت دیپلماتیک رهبری هیئت پاکستان را برعهده داشت.

دبیرخانه عمومی شورای همکاری خلیج فارس در وبسایت خود اعلام کرد که در این جلسه مراحل لازم برای از سرگیری مجدد مذاکرات تجارت آزاد میان پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طی این نشست مشترک، اعضای شرکت کننده روابط اقتصادی و حجم تجاری فیمابین را مورد بررسی قرار دادند و علاوه بر آن، تاثیر تجارت آزاد در تقویت روابط منحصر به فرد بین طرفین نیز بررسی شد.

دکتر عبدالعزیز العویشق دستیار دبیر امور سیاسی اظهار داشت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می خواهند طبق تصمیم اجلاس خلیج فارس که در 5 ژانویه 2021 در العلا برگزار شد، توافق نامه تجارت آزاد را با پاکستان امضا کنند.

شرکت کنندگان همچنین درباره نحوه از سرگیری مذاکرات تجارت آزاد و گنجاندن موضوعات مختلف در این توافقنامه گفتگو کردند. در جلسه تصمیم گرفته شد تا طرفین پیش از شروع دور بعدی گفتگوها، پیشنهادات، اعتراض ها و درخواست ها را رد و بدل خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1