خبر فوری

 
 
مذاکرات پاکستان و FATF: پاکستان آماده ارائه گزارش در خصوص برنامه 27 نکته ای FATF
کد خبر :709672187

01:37 1398/02/23


برچسب ها : FATF, پاکستان, گروه ویژه اقدام مالی, مبارزه با تروریسم,

مذاکرات میان مقامات پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی(FATF) از 24 تا 27 اردیبهشت ماه در چین برگزار خواهد شد که در آن پاکستان گزارش خود در خصوص تشکیل نمایندگی جدید FATF را به مقامات این گروه ارائه خواهد داد.


پاکستان: به گزارش راز نیوز مذاکرات میان مقامات پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی(FATF) از 24 تا 27 اردیبهشت ماه در چین برگزار خواهد شد که در آن پاکستان گزارش خود در خصوص تشکیل نمایندگی جدید FATF را به مقامات این گروه ارائه خواهد داد.

بر اساس اعلام منابع آگاه پاکستان گزارش مربوط به برنامه 27 نکته ای گروه ویژه اقدام مالی(FATF) را تهیه نموده است و اسلام آباد اقدامات صورت گرفته در خصوص این برنامه را به اطلاع مقامات FATF خواهد رساند.

همچنین بر اساس اعلام منابع آگاه، هیئت آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) نیز در این مذاکرات حضور خواهند داشت، پاکستان در این مذاکرات، مقامات FATF را از اقدامات انجام شده برای تشکیل دفتر مبارزه با پولشویی آگاه خواهد نمود.

ریاست هیئت پاکستانی را یونس داگا معاون وزارت خزانه داری پاکستان بر عهده خواهد داشت و مقامات واحد نظارت مالی، آژانس تحقیقات فدرال(FIA)، اداره گمرک، کمیسیون امنیت و تبادلات پاکستان، وزارت خزانه داری و وزارت کشور در هیئت مذاکره کننده پاکستان حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است در مذاکرات صورت گرفته با مقامات آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در 8 فروردین ماه، مقامات این گروه بر ادامه اقدامات برای مبارزه با پولشویی، مبارزه با فعالیت گروه های ممنوع الفعالیت و متوقف نمودن تامین مالی گروه های تروریستی تاکید کردند و تنها اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با پولشویی را رضایت بخش توصیف کردند.

سال گذشته پس از ناتوانی پاکستان برای جلب رضایت مقامات گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در زمینه مبارزه با تروریسم و تامین مالی آنها، پاکستان در فهرست خاکستری این گروه قرار گرفت؛ پاکستان پیش از این نیز بین سالهای 2012 تا 2015 میلادی در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی(FATF) قرار داشت.

آمریکا و دیگر متحدان اروپایی ایالات متحده در نشست سال گذشته گروه ویژه اقدام مالی(FATF) سازمان ملل متحد خواستار قرار دادن پاکستان در فهرست کشورهای تحت نظر به دلیل عدم اقدام مناسب در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم شدند.

ارسال نظر

 
1