خبر فوری

 
 
مذاکرات پاکستان با هیئت گروه ویژه اقدام مالی FATF
کد خبر :1094958193

15:15 1398/01/08


برچسب ها : FATF, پاکستان, گروه ویژه اقدام مالی, مذاکرات,

مقامات پاکستان در دومین روز از مذاکرات بخش آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی FATF در اسلام آباد، گزارشی از کارکردهای خود برخلاف گروه های ممنوعه را ارائه کردند.


 

به گزارش راز نیوز، مقامات پاکستان در دومین روز از مذاکرات بخش آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی FATF در اسلام آباد، گزارشی از کارکردهای خود برخلاف گروه های ممنوعه را ارائه کردند.
مقامات وزارت امور خارجه پاکستان اقدامات انجام شده طبق قطعنامه های مصوب شورای امنیت برای مبارزه با گروه های ممنوعه و تروریسم را نیز گزارش دادند.
همچنین سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان نیز قوانین تصویب شده برای ساماندهی انجمن های خیریه و جلوگیری از کمک های مالی از این طریق را به بخش آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی گزارش داد.
طبق اعلامیه مشترک صادر شده طی مذاکرات انجام شده میان پاکستان و بخش آسیا و اقیانوسیه FATF ، پاکستان هرچند توانسته اقداماتی برای جلوگیری از وصول کمک ها از طریق بانک ها به گروه های ممنوعه را انجام دهد، اما تاکنون اقدام قطعی برای جلوگیری از انتقال کمک های مالی در سطح ایالتی و استانی انجام نداده است. تیم 9 نفره مذاکراتی FATF ، قوانین را درست و مناسب قرار داده و گفت : اما اقدامات انجام شده در این زمینه ناکافی هستند. این سازمان از اقدامات عملی پاکستان برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم غیر مطمئن و آن را ناکافی قرار داد. هرچند سازمان بین المللی قوانین تصویب شده در رابطه با مبارزه با کمک مالی به گروه های تروریستی را کافی خوانده است، اما همچنان عدم ابراز اطمینان از اقدامات انجام شده و دستور به انجام بیشتر اقدامات وجود دارد.
گروه ویژه اقدام مالی FATF در مذاکرات انجام شده خاطر نشان کرد، درست است که اقدامات بانک مرکزی و کمیسیون بورس اوراق بهادار پاکستان مانع از تامین کمک های مالی به گروه های تروریستی شده، اما گروه های ممنوعه و تروریستی با برگزاری اجتماعات بزرگ در سرتاسر پاکستان برای خود کمک های مالی جمع آوری می کنند. این درحالی است که دولت برای جلوگیری از چنین اقدامات گروه های ممنوعه برای جمع آوری کمک های مالی اقدامی انجام نداده است. باید حرکات کسانی که پول نقد را برای سازمان های ممنوعه انتقال می دهند را نیز تحت نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که تیم9 نفره مذاکراتی بخش آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی FATF به ریاست معاون دبیر اجرایی سازمان " گاردن هک " از دو روز گذشته در پاکستان حضور دارد. هیئت ، روز گذشته با بسیاری از مقامات و تیم های عالی رتبه این کشور اعم از وزیر خزانه داری و وزیر کشور دیدار و گفتگو کرده بود.
قابل ذکر است که سازمان در روز پایانی مذاکرات ( امروز پنجشنبه) پس از بررسی و جمع بندی گزارش های ارائه شده، خبر حذف نام پاکستان از فهرست خاکستری یا عدم حذف نام این کشور را در ماه سپتامبر اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1