خبر فوری

 
 
مذاکرات هیئت طالبان به رهبری ملابرادر با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :162154427

12:21 1399/06/05


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, صلح طالبان افغانستان, طالبان افغانستان,

با رسیدن هیئت هفت نفره طالبان به وزارت امور خارجه پاکستان، هیئت توسط شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان مورد استقبال قرار گرفته و پس از آن به مذاکرات با این مقام پاکستانی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| با رسیدن هیئت هفت نفره طالبان به وزارت امور خارجه پاکستان، هیئت توسط شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان مورد استقبال قرار گرفته و پس از آن به مذاکرات با این مقام پاکستانی پرداخت.

شاه محمود قریشی در این دیدار ضمن هشدار از خطرات احتمالی برای خراب کردن روند صلح افغانستان، ابراز داشت که انتظار از رهبری افغانستان استفاده بهینه از توافق صلح است؛ پاکستان به منظور برپایی صلح و ثبات در منطقه، خواستار برگزاری زودهنگام گفتگوی بین افغان ها است. وی با بیان اینکه میان دو کشور روابط برادرانه تاریخی، مذهبی و جغرافیایی دیرینه ای برقرار هستند، بر ضرورت تلاش های جامعه بین المللی برای تقویت اقتصاد افغانستان تاکید کرد و افزود: پاکستان به تلاش های مسالمت آمیز خود به منظور برپایی صلح و ثبات در منطقه و افغانستان ادامه خواهد داد. موضع پاکستان از روز نخست برای راه حل پایدار مسئله افغانستان تنها گفتگوی رهبری این کشور بود. پاکستان درحال ایفای نقش مسالمت آمیز مشترک در روند صلح افغانستان است.

 

هیئت طالبان نیز گزارشی از اجرای توافق طالبان و آمریکا ارائه کرد.

ارسال نظر

 
1