خبر فوری

 
 
مذاکرات هند و پاکستان در زمینه کرتاپور
کد خبر :1801368702

15:43 1397/12/23


برچسب ها : پاکستان, زیارت, مذاکرات, هند, کرتاپور,

تیم مذاکراتی پاکستان پس از انجام مذاکرات در رابطه با مرز کرتاپور و پروژه راهداری آن با هند، به پاکستان بازگشت.


 

به گزارش راز نیوز، تیم مذاکراتی پاکستان پس از انجام مذاکرات در رابطه با مرز کرتاپور و پروژه راهداری آن با هند، به پاکستان بازگشت. دکتر فیصل رئیس هیئت مذاکراتی پاکستان با ابراز خرسندی از صدور اعلامیه مشترک گفت : صدور اعلامیه مشترک نشان دهنده موفقیت بزرگی است. تیم مذاکراتی هند به ریاست معاون وزیر کشور در مذاکرات شرکت کرد. در این مذاکرات، کارشناسان مسائل فنی هردو کشور موضوع پروژه راهداری کرتاپور را محور گفتگوی خود قرار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان دکتر فیصل با مثبت خواندن مذاکرات از پیشرفت این دور از مذاکرات خبر داده و گفت : 28 اسفند ماه در نقطه صفر مرزی ، مذاکراتی در رابطه با راهداری کرتاپور انجام خواهد شد و پس از آن هئیت هند در تاریخ 13 فروردین ماه به پاکستان سفر خواهد کرد.
ما هیچ گونه شرطی جهت اخذ ویزا قرار نداده ایم، کرتاپور بدون ویزا است.
دکتر فیصل اذعان داشت که نمی توانم بیش از این اطلاعات در اختیار رسانه ها قرار دهم، نشست بعدی در زمینه نکات تاکتیکی ، سه‌شنبه هفته آینده انجام خواهد شد.
قابل ذکر است که برای اجرایی سازی پروژه کرتاپور، مذاکرات در شهر اتاری هند انجام شد. در این دور از مذاکرات طرفین به طور مفصل در رابطه با رفت و آمد شهروندان هندی برای زیارت به منطقه کرتاپور گفتگو کردند.

ارسال نظر

 
1