خبر فوری

 
 
مذاکرات میان پاکستان و صندوق بین المللی پول همچنان ادامه دارد
کد خبر :1421755885

17:21 1397/10/04


برچسب ها : IMF, پاکستان, صندوق بین المللی پول,

دو طرف از 4 درخواست ارائه شده ، 2 عدد از آنها را قبول کرده اند. اکنون پاکستان منتظر پاسخ این صندوق در رابطه با ارائه کمک مالی به این کشور است.


 

پاکستان ، درخواست صندوق بین المللی پول IMF برای افزایش نرخ های برق را پذیرفت. براساس گزارش رسانه ها، مذاکرات میان پاکستان و IMF در رابطه با بسته کمکی همچنان ادامه دارد. دو طرف از 4 درخواست ارائه شده ، 2 عدد از آنها را قبول کرده اند. اکنون پاکستان منتظر پاسخ این صندوق در رابطه با ارائه کمک مالی به این کشور است. صندوق بین المللی پول IMF نیز موضع پاکستان در رابطه با ارزش پول رسمی این کشور را پذیرفته است. بر این امر که در رابطه با ارزش پولی پاکستان سیاست های این کشور دخالت داشته باشند نیز مورد موافقت دو طرف قرار گرفت. این در حالی است که پاکستان موضع IMF در رابطه با درآمد مالیاتی را قبول نکرده است. پاکستان، با اظهار رای خود در این رابطه گفته است که درآمد مالیاتی خود در سال جاری مالیاتی را از سقف 4400 میلیارد افزایش نخواهد داد.

گفتنی است صندوق بین المللی پول همچنین از پاکستان خواستار آن شده است تا این کشور نرخ بهره بر روی وام های بانک ها را تا 13% درصد افزایش دهد. اما پاکستان در پاسخ به این در خواست IMF گفته است که نمی تواند سود وام بانک ها را افزایش دهد. چنین اقداماتی برای اقتصاد پاکستان مضر خواهند بود. قابل ذکر است که سفر هیئت IMF در نخستین ماه سال جدید میلادی به پاکستان اعلام شده است. این در حالی است که درصورت عدم سفر این هیئت به کشور پاکستان، مذاکرات دو طرف از طریق ویدیو کنفرانس برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی پاکستان طی ارائه مشاوره به دولت این کشور گفته اند که نباید درخواست IMF در رابطه با افزایش نرخ برق را قبول کند.

صدور بخشنامه تصمیم اخیر اداره نیپرا مبنی بر افزایش یک روپیه ای نرخ هر واحد برق،از اهمیت خاصی برخوردار است . در نتیجه آن علاوه بر مالیات 130 میلیارد روپیه ای که به صورت سالانه از مردم اخذ میشد، مبلغی بالغ بر 170 میلیارد روپیه نیز وصول خواهد شد .

ارسال نظر

 
1