خبر فوری

 
 
مذاکرات میان پاکستان و صندوق بین المللی پول با موفقیت برگزار گردید
کد خبر :243420518

23:54 1398/02/22


برچسب ها : پاکستان, صندوق بین المللی پول, قرض, وام,

مذاکرات میان پاکستان و صندوق بین المللی پول با موفقیت برگزار گردید و قرار بر این شد که پاکستان طی 3 سال مبلغ 6 میلیارد دلار در صندوق بین المللی پول دریافت نماید.


 

مذاکرات میان پاکستان و صندوق بین المللی پول با موفقیت برگزار گردید در حقیقت قرار بر این شد که پاکستان طی 3 سال مبلغ 6 میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول دریافت نماید.

عبدالحفیظ شیخ مشاور مالی اظهار داشت : قرارداد 3 ساله میان پاکستان و صندوق بین المللی پول به مبلغ 6 میلیارد دلار تصویب گردید.

طبق اطلاعات به دست آمده: طبق این توافقنامه قرار بر آن شد که صندوق بین المللی پول 6 میلیارد دلار به پاکستان قرض دهد.

عبدالحفیظ شیخ مشاور مالی در ادامه افزود : صندوق بین المللی پول در حال حاضر به نفع کشور ما عمل می کند و ما از پشتیبانی آن تشکر می کنیم همچنین در حقیقت صندوق بین المللی پول یک سازمان بین المللی است که مشکلات مالی کشور ها را بررسی و کمک رسانی می کند.

وی در ادامه افزود : تلاش اصلی دولت بر این است که فشار کمتری به مردم عادی کشور از نظر مالی برسد و همچنین این آخرین توافقنامه و قرض پاکستان از صندوق بین المللی پول می باشد.

 

پاکستان همچنین از بانک جهانی و بانک توسعه آسیا وام دریافت خواهد کرد.

 

طبق اطلاعات به دست آمده : طبق توافقنامه پاکستان قرار است از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و بانک توسعه آسیا 9 میلیارد دلار وام دریافت نماید.

طی این توافقنامه بانک جهانی و بانک توسعه آسیا قرار است که به پاکستان حدود 2 الی 3 میلیارد دلار وام تعلق گیرد. لازم به ذکر است که واردات و صادرات دولت پاکستان با یکدیگر حدود 20 میلیارد دلار اختلاف نرخ به همراه دارد و نرخ صادرات پاکستان به شدت کاهش یافته است در حقیقت پاکستان تا کنون 90 میلیارد دلار وام و قرض از صندوق بین المللی پول دریافت نموده است.

وی در ادامه افزود : دولت تصمیم گرفته است که یارانه قشر مرفه مردم پاکستان را حذف نماید و همچنین قیمت برخی از اجناس افزایش خواهد یافت و تنها برای 300 واحد نیز 216 میلیارد روپیه یارانه تعلق خواهد گرفت و برای رفاه اجتماعی 180 میلیارد روپیه صرف خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به اعلامیه صادر شده، بانک دولتی قصد دارد درصد نرخ فقر را در کشور کاهش دهد و همچنین بانک دولتی برای ثبات مالی کشور دست به کار شده است؛ در حقیقت نرخ تبادل ارز در بخش مالی رو به بهبود خواهد بود و منابع بهتری برای رونق روند اقتصادی اختصاص خواهد یافت.

از سوی دیگر احسان اقبال دبیرکل حزب مخالف مسلم لیگ (ن) اظهار داشت: دولت در حقیقت به جای دستیابی به صندوق بین المللی پول، توافقنامه کاهش رشد روند اقتصادی کشور را امضا نموده است که این باعث می شود طی 6 ماه آینده نخست وزیر کشور استعفا نامه خود را خواستار شود.

ارسال نظر

 
1