خبر فوری

 
مذاکرات مخفی ژنرال آمریکایی با طالبان در قطر
کد خبر :1857047123

16:10 1399/09/28


برچسب ها : آمریکا, آمریکا و طالبان, اشرف غنی, افغانستان, افغانستان و آمریکا, دیدار, رئیس جمهور افغانستان, رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا, ژنرال مارک میله, سخنگوی پنتاگون, طالبان افغانستان,

مقامات آمریکایی درتلاش اند پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ، به خشونت ها در افغانستان پایان داده و مذاکرات با طالبان را به نتیجه برسانند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | مقامات آمریکایی درتلاش اند پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ، به خشونت ها در افغانستان پایان داده و مذاکرات با طالبان را به نتیجه برسانند.

ژنرال مارک میله رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا به همین منظور در این هفته با اشرف غنی نخست وزیر افغانستان در کابل و طالبان در قطر دیدار و گفتگو کرد و با هر دو طرف برای پایان خشونت ها در افغانستان به گفتگو نشست.

سخنگوی پنتاگون سارا فلیهرتی گفت: ژنرال مارک رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا طی سفر به قطر برای مذاکرات با طالبان با اعضای این گروه دیدار و بر کاهش خشونت و ادامه گفتگو ها تا رسیدن به راه حل سیاسی تاکید کرد و گفت: این اقدام موجب امنیت منطقه خواهد شد و می توان از منافع آمریکا در منطقه محافظت کرد.

این دومین دیدار مخفی وی با طالبان بود و وی در ماه ژوئن در دوحه با آن ها دیدار کرد اما هنوز گزارشی از آن دیدار منتشر نشده و در این دیدار اخیر نیز وی از پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات با طالبان سخنی نگفته است.

ارسال نظر

 
1