خبر فوری

 
 
مذاکرات عربستان سعودی با شرکت های آفریقای جنوبی برای خرید سلاح
کد خبر :1430696318

15:16 1397/07/13


برچسب ها : آفریقای جنوبی, خرید سلاح, عربستان سعودی,

اندریاس شیور رئیس اجرایی صنایع نظامی عربستان سعودی(سمعی) از احتمال توافق با شرکت های آفریقای جنوبی برای خرید اسلحه تا پایان سال جاری خبر داده است.


 

ریاض:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری های بین المللی ،اندریاس شیور رئیس اجرایی صنایع نظامی عربستان سعودی(سمعی) از احتمال توافق با شرکت های آفریقای جنوبی برای خرید اسلحه تا پایان سال جاری خبر داده است.

بر اساس گزارش منتشر شده،دبیر اجرایی دولت جنوب آفریقا با تایید ادعاهای مقامات نظامی عربستانی گفت:صحبت نمودن در خصوص این توافق،قبل از موعد خواهد بود.

پیش از این نیز ،یک شرکت خصوصی ساخت و فروش اسلحه متلعق به آفریقایی جنوبی از مذاکرات این شرکت با مقامات نظامی ارتش سعودی خبر داده بود.

شیور رئیس اجرایی صنایع نظامی عربستان سعودی(سمعی) گفت:ما علاوه بر شرکت های پیراماونت و دانیال با دیگر شرکت های بزرگ ساخت اسلحه آفریقای جنوبی در حال مذاکره هستیم.

عربستان سعودی به منظور افزایش قدرت نظامی خود اقدام به طراحی و برنامه ریزی چشم انداز 2030 نموده است و به دنبال یافتن شریک نظامی است.

شریور در این باره گفته است:ما سعی میکنیم تا پایان سال آتی،لیست تمامی شرکای نظامی خود را تهیه نمائیم.

وی گفت:ما با دولت آفریقا در حال گفتگو هستیم تا بتوانیم آفریقای جنوبی را به عنوان شریک نظامی خود برگزینیم.اما تاکنون هیچ توافقی در این باره صورت نگرفته است اما فرصت خوبی برای ماست.

پس از آمریکا و چین که 70 میلیون دلار بودجه دفاعی دارند،عربستان سعودی سومین کشور بزرگ دنیاست که بیشترین بودجه کشور را به مسائل دفاعی و نظامی اختصاص میدهد.

از سویی دیگر سخنگوی شرکت دانیال درباره مذاکرات عربستان سعودی با این شرکت اظهار بی خبری نموده است.

ارسال نظر

 
1