خبر فوری

 
 
مذاکرات طالبان : رونماشدن اختلافات آمریکا و دولت افغانستان
کد خبر :1770670676

17:46 1397/12/25


برچسب ها : آمریکا, اختلافات, افغانستان, طالبان, مذاکرات,

مذاکرات آمریکا برای ایجاد امنیت و برقراری صلح در افغانستان به همراه طالبان باعث رونمایی اختلافات میان آمریکا و دولت افغانستان شد.


مذاکرات آمریکا برای ایجاد امنیت و برقراری صلح در افغانستان به همراه طالبان باعث رونمایی اختلافات میان آمریکا و دولت افغانستان شد.

 

 

زمانی این اتفاق افتاد که یکی از مقامات اصلی دولت افغانستان ، دولت آمریکا را برای مذاکرات با طالبان به شدت مورد انتقاد خود قرارداد که وزارت امور خارجه ایالت متحده آمریکا در جواب برای نشان دادن نارضایتی خود خواستار حضور آنان شد.

رابرت پلادینو معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از ملاقات مقامات آمریکایی با نمایندگان حکومتی افغانستان خبر داد.

وی افزود : دیوید هیل معاون دوم وزیر امور خارجه آمریکا برای حل مسائل سیاسی از حمد الله محب مشاور امنیت ملی افغانستان خواستار حضور به وزارت امور خارجه خود برای گفتگو شد.

به خاطر داشته باشید که حمد الله محب ، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا را در افغانستان را مورد انتقاد خود قرار داد و گفت : اگر وی به قدرت طلبی خود ادامه دهد ، دولت افغانستان بیش از پیش ضعیف تر خواهد شد.

همچنین وی افزود : علی رغم مذاکرات آمریکا با طالبان در تاریخ 20 شهریور بسیاری از نیروهای ارتش آمریکا در افغانستان مورد هدف قرار گرفتند که باعث ذلت آنان نیز می باشد.

وی افزود : وزارت امور خارجه آمریکا خواستار حضور مقامات خارجی شده است که این یک رویداد منحصر به فرد به حساب می آید.

ارسال نظر

 
1