خبر فوری

 
 
مذاکرات طالبان با آمریکا در امارات متحده عربی
کد خبر :546000023

16:53 1397/09/27


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, امارات متحده عربی, پاکستان, طالبان, عربستان, مذاکرات,

پس از مذاکرات در مورد آزادی زندانیان و آتش بس ، امروز (سه شنبه) در مورد پادگانهای آمریکایی گفت و گو خواهد شد


 

به گزارش راز نیوز، برای برقراری امنیت در افغانستان، آمریکا و طالبان در امارات متحده عربی بر سر میز مذاکره در حال حل اختلافات هستند . روز گذشته در مورد آزادی زندانیان و آتش بس گفت و گو شد ، که طبق اطلاعات به دست آمده امروز نیز در مورد پادگانهای آمریکایی میان هیئت های دو طرف آمریکا و طالبان گفتگو خواهد شد .

نخست وزیر پاکستان در تویت خود اعلام کرد: این مذاکرات با پشتیبانی پاکستان صورت گرفته است . وی همچنین برای برقراری امنیت در افغانستان دعا کرده و گفت: پاکستان برای برقرای امنیت در افغانستان در حد توان خود همکاری می کند.

دور دوم مذاکرات طالبان با آمریکا در امارات متحده عربی از روز دوشنبه آغاز شده است که در این مذاکرات کشورهای عربستان و پاکستان نیز شامل مذاکرات هستند. سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد این مذاکرات را تایید کرد و گفت: نمایندگان طالبان در امارات متحده عربی در حال مذاکره با آمریکا هستند.

لازم به ذکر است که برای برقراری این مذاکرات پاکستان نقش مهمی را ایفاء کرده است و آمریکا از همکاری پاکستان تشکر کرد.دولت افغانستان، پاکستان را یکی از مهره های مهم برای برقراری امنیت در افغانستان شمرد. کنسولگری آمریکا در افغانستان اعلام کرد: هرگونه همکاری از جانب پاکستان برای برقراری امنیت در منطقه را خواهیم پذیرفت.

نماینده خصوصی آمریکایی زلمی خلیل زاد با طالبان و دیگر طرف ها ملاقات کرد و تا حل مشکلات افغانستان این ملاقات ها ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1