خبر فوری

 
 
مذاکرات تجاری پاکستان و ایران و درخواست ایران در خصوص افزایش نقاط مرزی میان دو کشور
کد خبر :1366341795

17:30 1398/04/14


برچسب ها : ایران, پاکستان, تجارت,

هشتمین دور از مذاکرات میان تیم های مشترک وزرای تجاری میان دو کشور پاکستان و ایران انجام شد، که ایران طی این مذاکرات خواستار افزایش نقاط مرزی میان دو کشور شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، هشتمین دور از مذاکرات میان تیم های مشترک وزرای تجاری میان دو کشور پاکستان و ایران انجام شد، که ایران طی این مذاکرات خواستار افزایش نقاط مرزی میان دو کشور شد. طبق اعلامیه منتشر شده از نتایج این مذاکرات، ایران خواستار صدور مجوز واردات برنج از پاکستان نیز شد.
به گفته عبد الرزاق داؤد مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان، حجم تجارتی میان دو کشور کم است و ایران برای افزایش این حجم ملزم به برطرف سازی موانع در مسیر تجارتی خواهد بود. می توان از طریق محصولات کشاورزی و غذایی موجب ارتقاء حجم تجاری شد. پاکستان می تواند صادرات گندم، برنج و میوه های قندی در تجارت مرزی را افزایش دهد.
براساس اعلامیه وزارت تجارت پاکستان، ایران پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای تجارت کالا را داده و علاقه خود نسبت به واردات پانصد هزار تن برنج از پاکستان را نیز اظهار داشت و درپی آن پاکستان نیز از ایران خواستار از میان برداشتن مالیات جاده و بار شد. مشاور تجاری افزود، ایران باید مالیات جاده و بار از خودروهای حامل کالاهای تجاری را بردارد.
رضا رحمانی وزیر تجارت ایران در این میان با بیان این موضوع که ایران موانع موجود در تجارت میان دو طرف را برطرف خواهد ساخت، از افزایش تجارت میان دوجانب برپایه همسایه بودن کشورها گفت و افزایش تجارت و فرصت های تجاری را به نفع مردم دو کشور دانست. طرفین طی این دور از مذاکرات در زمینه تبادل فهرست کالاهای تجاری توافق کردند.
قابل ذکر است رضا رحمانی وزیر صنعت و تجارت ایران با علی زیدی وزیر امور دریایی نیز دیدار کرد. علی زیدی در این دیدار بر آغاز خدمات کشتی میان دو کشور تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1