خبر فوری

 
 
مذاکرات با دولت افغانستان هدر دادن زمان است/ طالبان افغانستان
کد خبر :2073903351

20:08 1397/09/12


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, زلمی خلیل زاد, طالبان افغانستان, مذاکرات,

دولت افغانستان با آمریکا مذاکره می‌کند و جنگ ما نیز با آمریکا است.


به گزارش راز نیوز، طالبان افغانستان طی بیانیه‌ای اعلام کردند که با کمیته مذاکرات دولت افغانستان هیچ‌گاه مذاکره نخواهد کرد و مذاکره با دولت افغانستان را اتلاف وقت خود خواند.

سخنگوی طالبان افغانستان ذبیح‌الله مجاهد طی بیانیه در روز پنجشنبه 8 آذر گفت: دولت افغانستان دولتی بدون قدرت و عناصر مسلط کرده کشورهای دیگر و این دولت قدرت تصمیم‌گیری ندارد. وی افزود هدف اصلی ما آمریکا است و خود دولت افغانستان در حال مذاکرات با این کشور است.

این بیانیه‌ای طالبان افغانستان شوکی برای دولت این کشور بود زیرا قبل از این نیز دولت افغانستان بارها و بارها به طالبان درخواست مذاکره داده بود و همیشه طالبان افغانستان آن مذاکرات را رد کردند.

چندی پیش اشرف غنی طی بیانیه در اجلاس بین‌المللی اعلام کرده بود که گروه 12 نفرِ مذاکرات با طالبان را تشکیل داده است. وی همچنین افزود: مذاکرات ما با طالبان برای صلح و ثبات کشور است.

تحلیلگران میگویند: تشکیل این گروه مذاکرات توسط اشرف غنی به گفته نماینده خصوصی آمریکا زلمی خلیل زاد بوده و آمریکا خواهان نفوذ در گروه مذاکرات است. زلمی خلیل زاد طی یک ماه اخیر 2 با عازم قطر شده است و در آن مکان با نماینده‌های طالبان افغانستان دیدار کرده است.

ارسال نظر

 
1