خبر فوری

 
 
"مذاکرات با تحریک طالبان مطابق با دستورالعمل های پارلمان پیش خواهد رفت"
کد خبر :1129364165

09:57 1401/04/02


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, رانا ثناء الله, مذاکرات, نشست خبری, نشست مطبوعاتی, وزیر کشور پاکستان,

رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان در نشست مطبوعاتی ضمن بیان نکات مهم و کلیدی مورد بحث در اجلاس کمیته امنیت ملی اسلام آباد، با بیان اینکه در این اجلاس رهبران نظامی و سیاسی توافق کرده اند تا مذاکرات با (گروه تروریستی ) تحریک طالبان پاکستان با استفاده از رهنمود و دستورالعمل های پارلمان پیش خواهد رفت...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان در نشست مطبوعاتی ضمن بیان نکات مهم و کلیدی مورد بحث در اجلاس کمیته امنیت ملی اسلام آباد، با بیان اینکه در این اجلاس رهبران نظامی و سیاسی توافق کرده اند تا مذاکرات با (گروه تروریستی ) تحریک طالبان پاکستان با استفاده از رهنمود و دستورالعمل های پارلمان پیش خواهد رفت، افزود: از طریق قانون صلح را می توان ایجاد کرد، و گفتگویی که خلاف قانون باشد را نخواهیم پذیرفت.

وی در ادامه اظهار داشت که طی این اجلاس که در ساختمان نخست وزیری برگزار شد، علاوه بر ارائه توضیحاتی در زمینه وضعیت امنیتی به رهبران پارلمان، موضوعاتی چون امنیت ملی، صلح و روابط با همسایگان نیز محور گفتگو بودند. همچنین اعتماد اعضای شرکت کننده در رابطه با مذاکرات با تحریک طالبان را جلب کرده و گزارشی در مورد وضعیت افغانستان به شرکت کنندگان ارائه شد.

وزیر کشور پاکستان در پاسخ به سوالی خاطر نشان ساخت که آقای آصف علی زرداری به نمایندگی از حزب مردمی پاکستان PPP در این اجلاس شرکت داشتند و وی نیز بر این باور بود که باید مذاکرات با تحریک طالبان پاکستان انجام گیرد. وی افزود: یک نظر این است که افرادی که علیه هیئت حاکمه پاکستان مورد استفاده قرار نگرفته اند می توانند به جامعه بازگردند، قطعا فرزندان و همسران اعضای تحریک طالبان پاکستان بی گناه هستند، باید آنها را به آغوش جامعه بازگرداند.

ارسال نظر

 
1