خبر فوری

 
مذاکرات آمریکا و طالبان روند مثبت را طی میکند : رسانه های افغانستان
کد خبر :495798324

22:13 1397/12/19


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, طالبان, قطر, مذاکرات,

کابل : مذاکرات آمریکا روند مثبتی را پشت سر می گذراند طبق گفته رسانه های افغانستان میان این دو فریق در مواردی موافقت های صورت گرفته است۔


 

 

کابل : مذاکرات آمریکا روند مثبتی را پشت سر می گذراند طبق گفته رسانه های افغانستان میان این دو فریق در مواردی موافقت های صورت گرفته است۔

 

به گزارش رازنیوز  به نقل از ای آر وای نیوز در مذاکرات بین طالبان و افغانستان در مواردی موافقت های صورت گرفته است کہ  به گفته بعضی از رسانه های افغانستانی با این حال، در برخی از مسائل هنوز موانعی  برای موافقت کامل وجود دارد.

 

نا گفته نماند که برای به اتمام رساندن جنگ ۱۸ ساله مذاکراتی بین طالبان افغانستان و آمریکا در قطر از ۱۱ روز جاری می باشد که روز جمعه توقف کوتاه مدتی نیز انجام گرفت۔

 

طبق گفته بعضی از منابع آمریکایی مذاکرات کنندگان در راستای برطرف کردن موانع تمامی تلایش هایشان را بروی کار آورده اند همچنین نماینده طالبان ذبیح الله مجاهد در این مذاکرات با  نمایندگی ازطالبان اصرار دارد که تمامی نیروهای خارجی باید از افغانستان خارج شوند۔

 

همچنین طالبان بر این امر موافقت نموده است که بعد از خارج شدن نیروهای خارجی به هیچ افغانستان را برای کشور های دیگر یا اقدامات تروریستی استفاده نخواهیم کرد۔

 

همچنین طالبان از مذاکره کردن با دولت افغانستان خوداری نموده است طالبان افغانستان بعد از انخلاء نیروهای خارجی از افغانستان و بعد از به ثمر رسیدن مذاکرات حاضر برای گفتو با دولت افغانستان خواهند بود۔

 

نا گفته نماند که مذاکرات کنونی که در قطر جاری می باشد از از ۲۵ فوریه آغاز شده است که در این مذاکرات نقش اصلی را پاکستان ایف نموده است۔

ارسال نظر

 
1