خبر فوری

 
مدعای جیش العدل: ملی گرایان بلوچ تحت حمایت سپاه پاسداران علیه ما اقدام می کنند
کد خبر :279398992

14:24 1400/05/13


برچسب ها : ایران, پاکستان و ایران, تروریست, تروریسم, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جیش العدل, سازمان اطلاعات پاکستان, سپاه پاسداران, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, ملی گرایان,

گروه تروریستی جیش العدل در کلیپ ویدیویی که اخیرا منتشر کرده، گروه های ملی گرای بلوچ را به عنوان عناصر تحت حمایت سپاه پاسداران ایران معرفی کرده و گفته است که نمی دانیم اینها برای حفاظت از حقوق ملت بلوچ سازمان تشکیل داده اند یا برای حفاظت از ایران .!


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی جیش العدل ویدیویی اخیرا در وبسایت رسمی خود منتشر کرده است که در این ویدیو یکی از اعضای این گروه تروریستی درحال سخنرانی و بیان اظهارات رسمی این گروه،  علیه ملی گرایان بلوچ است.

این شخص خطاب به ملت بلوچ در خصوص گروه های مسلح ملی گرای بلوچ من جمله ارتش جمهوری خواه بلوچ BRA و جبهه آزادی بخش بلوچ BLF می گوید: "جیش العدل باوجود حملات و درگیری های پیاپی از سوی گروه های ملی گرای بلوچ، به مدت 6 سال صبر کرد و پرده از حقیقت آنها برنداشت، اما دو گروه BLA و BRA مجددا در ماه ژوئیه تحت فرمان سپاه پاسداران ایران یکی از مواضع مرکزی ما را هدف قرار دادند، درحالیکه این حمله تلفات جانی درپی نداشت. اما اکنون زمان آن فرارسیده است تا ملت بلوچ را از حقیقت به اصطلاح این ملی گرا های بلوچ آگاه سازیم که اینها چگونه با اینکه بلوچ هستند، به بلوچ ها خسارت وارد می کنند."

این شخص نقاب پوش در این ویدیو برای اثبات حقانیت خود و گفته هایش از مصاحبه های انجام شده با اعضای جیش العدل استفاده کرده است. در این مصاحبه ها، این اعضا ضمن پرداختن به  ظلم های روا داشته شده از سوی ملی گرا ها نسبت به جیش، گفتند: اولین درگیری ما با ملی گرای های بلوچ در سال 2015 میلادی زمانیکه ما برای عملیاتی وارد منطقه ای شدیم، صورت گرفت، در این بین فرمانده به ما گوشزد کرده بود که این منطقه شبه نظامیان بلوچ (ملی گرا ها) است و ما حق تیراندازی در آن را نداریم؛ در همین حین که ما درحال عبور از منطقه بودیم، ملی گرا ها به سمت ما تیراندازی کردند که منجر به وارد شدن خسارت به خودرو و درنتیجه پنچر شدن آن شد. فرمانده ما در همین حین برای گفتگو با آنها حرکت کرد و پرسید که چرا شما به سمت ما تیراندازی کردید؟ درحالیکه ما نیز چون شما از قوم بلوچ و برای حقوق ملت بلوچ می جنگیم. فرمانده ملی گرا ها اظهار داشت که شما ها (جیش) با دزدیدن خودروها از مناطق ما، آنها را تحویل ارتش پاکستان می دهید. درحالیکه ما این مدعا را رد کردیم.

در ادامه این مصاحبه ها یکی دیگر از افراد که مقابل او یک سلاح کلاشینکوف بر روی میز قرار دارد، می گوید: بلوچ های ملی گرا به ما اتهام دزدی خودرو را میزنند، درحالیکه حقیقت این است که شخص بزرگواری به نام رئیس وارث به ما زنگ زد و گفت که تعدادی از خودروهای افراد دزدی شده و مردم درحال اعتراض هستند، اگر می توانید کمکی در این زمینه انجام دهید، به اینجا بیایید؛ زمانیکه ما با دوستان خود به محل رسیدیم، به ما گفتند تعدادی راهزن خودرو ها را دزدیده اند، زمانیکه ما به دنبال آنها راه افتادیم، به منطقه ای رسیدیم که خودروها آنجا بود درحالیکه این منطقه شبه نظامیان (ملی گرایان) بود. ما به رئیس وارث گفتیم که در این منطقه جز ملی گرا ها کسی دیگر نمی تواند وارد شود. بنابراین وارث گفت که پس قطعا همین ها دزد هستند. ما به آنها گفتیم که با رهبران ملی گرایان ارتباط بگیرند شاید کسی به اسم آنها این اقدامات را انجام می دهد، ما این خودرو ها را تحویل رئیس وارث دادیم تا آنها را به صاحبانشان بازگرداند. پس از آنکه ما به او زنگ زدیم، وی از ارائه پاسخ مناسب اجتناب می ورزید که پس از مدتی متوجه شدیم او این خودروها را به پاکستان ارسال کرده است، پس این خیانت و تقلب را رئیس وارث انجام داده است.

در ادامه این ویدیو و افراد مصاحبه کننده، شخص سوم که برخلاف دو نفر قبلی چهره اش شطرنجی نیست و خود را ابوبکر رستمی معرفی می کند، اظهار داشت: بی ال ای و بی آر ای ما را تحویل سپاه پاسداران ایران دادند. او می گوید: ما سوار بر دو خودرو بدون به همراه داشتن اسلحه ای درحال حرکت به سمت مقصد خود بودیم، زمانیکه برای استراحت در محلی ایستادیم 12 الی 13 نفر ما را محاصره کرده و گفتند که به همراه ما بیایید، فرمانده ما می خواهد با شما صحبت کند؛ ما را شب هنگام در یک بلندی نگه داشتند و هنگام صبح از ما در این باره که پایگاه شما کجاست و چند مدتی است که درحال آموزش هستید، پرس و جو کردند. ما در پاسخ گفتیم که چیزی نمی دانیم، بنابراین ما را روز بعد تحویل سپاه پاسداران دادند و من به همراه ساجد و یک همراه دیگر محکوم شدیم. من پس از 6 سال آزاد شده ام درحالیکه دو تن از دیگر همراهان من همچنان در زندان های ایران هستند.

گوینده در ویدیو در ادامه با نشان دادن اسکرین شات های گرفته شده از وبسایت شبه نظامیان می گوید که نگاه کنید : دکتر الله نظر بلوچ می گوید که بلوچ و بلوچستان سکولار هستند و هیچ سازمان مذهبی حق فعالیت سیاسی در آنجا را ندارد.

گوینده همچنین اسکرین شات از بیان براهمداغ بگتی رهبر بی آر ای نشان داد که در آن گفته شده بود "ما به کسی اجازه نخواهیم داد که به بلوچ های ساکن کشور همسایه ما در ایران حمله کنند." سخنگو در پایان می گوید که نمی دانیم دکتر الله نظر بلوچ و براهمداغ بگتی برای حقوق ملت بلوچ سازمان تشکیل داده اند یا حفاظت از ایران. !

 

بخوانید:

ارتش جمهوری خواه بلوچ: جیش العدل یک گروه نیابتی است که بیانیه آن در مورد ما ساختگی و بی اساس است

 

 

ارسال نظر

 
1