خبر فوری

 
مخالفت چین با درج نام شاهد محمود عضو لشکر طیبه در لیست تروریست های بین المللی
کد خبر :1335905131

16:20 1401/07/27


برچسب ها : آمریکا, تروریست های لشکر طیبه, چین, حملات بمبئی, دهلی نو, ساجد میر, شاهد محمود, شورای امنیت سازمان ملل متحد, گروه تروریستی لشکر طیبه, لشکر طیبه, لیست تروریست های بین المللی, محمد سرور, مخالفت, هند, هند و آمریکا, وزارت خزانه داری آمریکا,

چین و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش کردند تا نام شاهد محمود عضو لشکر طیبه و مقیم کشور پاکستان را در لیست تروریست های بین المللی درج کنند که چین با این اقدام مخالفت کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز | چین و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش کردند تا نام شاهد محمود عضو لشکر طیبه و مقیم کشور پاکستان را در لیست تروریست های بین المللی درج کنند که چین با این اقدام مخالفت کرد.

شاهد محمود به عنوان یکی از اعضای ارشد گروه تروریستی لشکر طیبه شناخته می شود. وی در سال 2007 عضو این گروه تروریستی شد. وزارت خزانه داری دولت اوباما در سال 2013 وی را عضو شاخه انتشارات لشکر طیبه معرفی کرده بود.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2016 به این موضوع اشاره شد که شاهد محمود عضو ارشد گروه تروریستی لشکر طیبه ادعا کرده است که هدف اصلی لشکر طیبه حمله به هند و آمریکا است.

وی یکی از همکاران نزدیک ساجد مجید میر است که مغز متفکر حملات بمبئی در تاریخ 6 آذر سال 1387 (26 نوامبر سال 2008) می باشد. چین همچنین در ماه سپتامبر در شورای امنیت سازمان ملل متحد با درج نام ساجد مجید میر در لیست تروریست های بین المللی مخالفت کرده بود.

شاهد محمود در شاخه به اصطلاح بشردوستانه لشکر طیبه به نام بنیاد رفاه بشریت (FIF) فعالیت کرد که این بنیاد به بهانه اهداف بشردوستانه، برای عملیت های تروریستی کمک های مالی جمع آوری کرده است.

در کنفرانس مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2016 اعلام شد که شاهد محمود برای توزیع بودجه به اردوگاه پناهندگان برمه به منظور تسهیل در جذب نیرو برای گروه تروریستی لشکر طیبه به بنگلادش سفر کرده بود. البته در این کنفرانس مطبوعاتی به این موضوع اشاره نشد که آیا افرادی که برای عضویت در گروه تروریستی لشکر طیبه پول دریافت کردند، از پناهندگان روهینگیایی بودند یا خیر.

هند و آمریکا در گذشته چند بار در مورد خطر افراط گرایی در بین پناهندگان روهینگیایی هشدار داده اند.

علاوه بر این شاهد محمود با محمد سرور نیز همکاری کرده است. این دو نفر در دهه 2010 به منظور جمع آوری پول برای گروه تروریستی لشکر طیبه و بنیاد رفاه بشریت آن به غزه، میانمار، بنگلادش، سوریه و ترکیه سفر کرده اند. تاکنون مشخص نشده است که آن ها برای افزایش نفوذ و قدرت گروه تروریستی لشکر طیبه با تشویق جوانان به افراط گرایی به منظور جذب و آموزش نیرو برای آن به این کشورها سفر کرده بودند یا قصد انجام فعالیت های تجاری در این کشورها را داشتند.

ارسال نظر

 
1