خبر فوری

 
مخالفت طالبان افغانستان با درخواست اشرف غنی مبنی بر آتش بس در ماه مبارک رمضان
کد خبر :1385384539

13:42 1399/02/06


برچسب ها : آتش بس, اشرف غنی, رئیس جمهور افغانستان, سخنگوی طالبان افغانستان, سهیل شاهین, طالبان افغانستان,

طالبان افغانستان با رد درخواست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مبنی بر اعلام آتش بس به مناسبت ماه مبارک رمضان ابراز داشت: درخواست رئیس جمهور افغانستان مبتنی بر خواست حقیقی وی نبوده است.


 

کابل: به گزارش راز نیوز|طالبان افغانستان با رد درخواست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مبنی بر اعلام آتش بس به مناسبت ماه مبارک رمضان ابراز داشت: درخواست رئیس جمهور افغانستان مبتنی بر خواست حقیقی وی نبوده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی درخواست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مبنی بر توقف آتش از سوی دو طرف جهت احترام به ماه مبارک رمضان، سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در دوحه با انتشار پیامی اظهار داشت: درخواست رئیس جمهور افغانستان بر اساس خواست واقعی وی نبوده است و ما را در این زمینه متقاعد نمی کند.

وی افزود: دولت افغانستان با عدم موافقت با آزادی هزاران تن از زندانیان طالبان آنان را در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار داده و با این اقدام خود در تلاش است تا در زمینه اجرای موفق توافقنامه صلح با آمریکا خلل ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: بر اساس توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، باید روند آزادی زندانیان به سرانجام برسد و سپس مذاکرات در خصوص توقف درگیری ها آغاز شود.

لازم به ذکر است علی رغم امضای توافقنامه میان طالبان افغانستان و آمریکا حملات تروریستی شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای دولتی افغانستان و نظامیان آمریکا همچنان ادامه دارد و تنها طی یک هفته اخیر نزدیک به 98 تن از نیروهای امنیتی افغان جان خود را از دست داده اند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی یک خبرگزاری بین المللی، در جریان حملات مختلف شبه نظامیان طالبان در نقاط مختلف افغانستان طی یک هفته اخیر تعداد 98 نظامی وابسته به دولت افغانستان جان باخته اند که برخی از آنان در جریان درگیری مستقیم با شبه نظامیان طالبان و برخی دیگر نیز در جریان انفجار بمب های کار گذاشته شده از سوی طالبان جان باخته اند.

طبق گفته وزارت دفاع افغانستان، شبه نظامیان طالبان نیز در جریان حملات خود به مراکز ایست و بازرسی نیروهای امنیتی ارتش و پلیس متحمل تلفات مالی و جانی شدیدی شده اند.

بر اساس این گزارش، طالبان افغانستان از 30 فروردین تا 5 اردیبهشت تاکنون 14 ولایت مختلف این کشور را هدف حملات خود قرار داده است، در جریان این حملات بیش از 70 تن از نظامیان دولتی زخمی شدند و 10 تن نیز ناپدید شده اند.

ارسال نظر

 
1