خبر فوری

 
 
مخالفت صریح چین با اقدام هند در تغییر وضعیت خودمختاری منطقه کشمیر
کد خبر :306822509

09:47 1398/05/22


برچسب ها : پاکستان و چین, پاکستان و هند, جامو و کشمیر, وانگ ژی, وزیر امور خارجه چین,

چین ضمن اعلام مخالفت صریح خود با تغییر وضعیت ویژه منطقه کشمیر، اقدام دولت هند را مترادف با آسیب رساندن به منافع و تمامیت ارضی خود دانست.


 

پکن: به گزارش راز نیوز چین ضمن اعلام مخالفت صریح خود با تغییر وضعیت  ویژه منطقه کشمیر، اقدام دولت هند را مترادف با آسیب رساندن به منافع و تمامیت ارضی خود دانست.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وانگ ژی وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای هندی خود با بیان اینکه تنازعات هند و پاکستان را به خوبی تحت نظر داریم، اظهار داشت: چین اقدام یک جانبه هند در ایجاد تنش در منطقه را نمی پذیرد، پاکستان و هند باید با روش های مسالمت آمیز اختلافات خود را پایان دهند و ما امیدواریم هند نقش خود در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه را ایفا نماید.

وی افزود: چین به شدت نگران اوضاع وخیم در کشمیر و افزایش کشمکش ها میان پاکستان و هند است، اقدام هند در ترمیم قانون اساسی و تغییر رتبه ویژه منطقه کشمیر باعث ایجاد تنش در منطقه شده است، اقدام هند به تمامیت ارضی و منافع جین آسیب رسانده است، هند باید به منظور کسب اعتماد کشورهای منطقه دست به اقدامات اساسی بزند.

وانگ ژی در ادامه گفت: هر دو طرف باید پایبند به توافقنامه حفظ صلح و امنیت در مناطق مرزی باشند، ما خواستار مداخلت در مناطق مرزی نیستیم اما با تغییر وضعیت منطقه کشمیر مخالفت می کنیم.

 

ارسال نظر

 
1