خبر فوری

 
 
مخالفت شدید شورای امنیت ملی افغانستان با واگذاری جنگ 17 ساله افغانستان به شرکت های خصوصی
کد خبر :464078218

11:01 1397/07/14


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, بلک واتر,

سازمان اطلاعات افغانستان با رد شایعات واگذاری جنگ به پیمانکاران خصوص،مواضع شدید خود را در مخالف با این موضوع اعلام کرد.


 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از خاما پرس افغانستان، سازمان اطلاعات افغانستان با  رد شایعات واگذاری جنگ به پیمانکاران خصوص،مواضع شدید خود را در مخالف با این موضوع اعلام کرد.

شورای امنیت ملی افغانستان(NSC) با انتشار بیانیه ای گفته است:در حال حاضر نیروهای نظامی ما با حال تلاش برای برقراری استقلال کشور،حفاظت از شهروندان و نظریات ملی و اسلامی افغانستان هستند.

در این بیانیه در خصوص واگذاری جنگ به شرکت های خصوصی اینگونه آمده است که این شایعات منافی عقیده مردم افغانستان است،مردم افغانستان قادر به حفاظت از خود هستند و نیروهای امنیتی موظفند طبق قوانین کشور و تحت پرچم اسلام از استقلال و تمامیت ارضی افغانستان دفاع کنند و امنیت کشور و منطقه را با ثبات نگاه دارند.

شورای امنیت ملی افغانستان در ادامه تاکید کرد جنگ علیه تروریسم در افغانستان باید با کمک ائتلاف های بین المللی ضد تروریسم و به وسیله نیروهای افغان صورت گیرد.

این سازمان افغان اظهار داشت:دولت و مردم افغانستان در هیچ شرایطی نخواهند گذاشت جنگ علیه تروریسم،با حضور شرکت های خصوصی به یک نوع تجارت و کسب و کار تبدیل شود.

این اس سی گفت:دولت افغانستان میتواند هر سیاستی را که بخواهد پیش گیرد،اما ما با توجه به استقلال افغانستان،از تمامی توان و قدرت خود برای مخالفت با حضور شرکت های خصوصی در جنگ افغانستان استفاده خواهیم کرد.

شورای امنیت ملی افغانستان در ادامه بیانیه خود نوشته است:حفاظت از اصول،روش زندگی ملی و حفظ جان مردم باید اولین اولویت دولت باشد و نباید این موارد فدای تجارت خصوصی شود و ما تلاش های خود را به بهانه منافع به باد نخواهیم داد.

بر اساس گزارش خاما پرس،ایرک پرنس بنیان گذار شرکت بلک واتر سال گذشته به دونالد ترامپ پیشنهاد داده بود که جنگ افغانستان را به شرکت های خصوصی واگذار کند.

چند روز پیش نیز ایرک پرنس در مصاحبه با یک تلویزیون آمریکایی بار دیگر بر واگذاری جنگ به شرکت های خصوصی تاکید کرد و گفت:با این اقدام میتوان تا مدت زمانی شاهد کاهش درگیری ها بود.

خبرگزاری افغانستانی "طلوع نیوز" نیز گزارشی در این باره منتشر نموده که بر اساس آن ژنرال جوزف فرماندهی مرکزی آمریکا در خصوص واگذاری جنگ به شرکت های خصوصی گفته است:این اقدام مناسبی نخواهد بود که منافع ملی آمریکا را به یک پیمانکار واگذار کنیم.

وی درباره پیشنهاد ایرک پرنس بنیان گذار شرکت بلک واتر گفت:نه دولت افغانستان و نه دولت آمریکا به پیشنهاد ایرک پرنس،ایمان دارند.

وی افزود:ما در افغانستان دارای منافع بسیاری هستیم و برای حفاظت از این منافع نیروهای زبده و خوبی در اختیار داریم.

این ژنرال آمریکایی در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران در پنتاگون گفت:اگر از سویی دیگر و با دید وسیع به این موضوع نگاه کنیم،توافق صورت گرفته میان آمریکا و افغانستان به ما اجازه این کار را نخواهد داد و افغان ها چنین چیزی را نمیخواهند.

وی گفت:ما باید برای پیاده سازی این طرح،از افغان ها اجازه کسب کنیم و همان طور که شما نیز بیانات مقامات افغانی را مشاهده میکنید آنان مخالف این طرح هستند.

ارسال نظر

 
1