خبر فوری

 
 
محکومیت قانون اقامت جدید هند در کشمیر توسط پاکستان و او آی سی
کد خبر :227102362

16:46 1399/02/31


برچسب ها : پاکستان و هند, سازمان همکاری اسلامی, کشمیر اشغالی,

پاکستان و سازمان همکاری اسلامی در بیانیه هایی قانون جدید شهروندی هند در کشمیر را محکوم کرده و آن را برخلاف قوانین بین المللی دانستند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست پاکستان در بیانیه ای قانون جدید شهروندی هند در کشمیر را محکوم کرده و ابراز داشت: پاکستان، تلاش های دولت هند برای محرومیت بیشتر مردم کشمیر اشغالی از طریق "ابلاغیه اقامت 2020 جامون و کشمیر" را به شدت محکوم می کند. قانون جدید اقامت، غیر قانونی و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ، قوانین بین المللی از جمله چهارمین کنوانسیون ژنو و توافق های دو جانبه بین پاکستان و هند است.

پاکستان در ادامه هدف از این اقدام را تغییر ساختار جمعیتی کشمیر و محروم سازی مردم کشمیر از حق استقلال و آزادی برخلاف قوانین سازمان ملل دانست و افزود: ما ابراز می کنیم که جامو و کشمیر توسط سازمان ملل و جامعه بین المللی به عنوان منطقه بحث بر انگیز شناخته شده و چنین اقداماتی نه می تواند ماهیت آن را تغییر دهد و نه حق خودمختاری مردم کشمیر را سرکوب کند.

 

همچنین ساعاتی پس از ابلاغ این بیانیه از سوی پاکستان، سازمان همکاری اسلامی OIC نیز در بیانیه ای قانون جدید اقامت را رد کرده و ابراز داشت: کمیسیون مستقل حقوق بشر سازمان، قانون اقامت هند در کشمیر اشغالی را رد می کند. این قانون نقض قطعنامه های شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی بوده و سازمان ملل و بین الملل برای باز پس گیری قانون جدید اقامات توسط هند بر آن فشار آورند. او آی سی ابراز داشت که این قدمی برای تغییر اکثریت مسلمان ساکن کشمیر به اقلیت است، مردم کشمیر به شدت این اقدام غیر قانونی را محکوم می کنند، درحالی که هند درحال ادامه دادن به روند جنایات خود در کشمیر اشغالی است.

 

گفتنی است دولت هند ابلاغیه ای در تاریخ یک آوریل منتشر کرد که براساس آن شهروندان کشمیر تنها می توانند در مشاغلی چون رفتگری، منشی، پاسبان پلیس و چنین مشاغل سطح پایینی در رتبه 4 وارد شوند و در مشاغلی با درجه های بالا تنها افراد واجد شرایط از سراسر هند می توانند به پست ها دست یابند.

ارسال نظر

 
1