خبر فوری

 
محکومیت اظهارات وزیر اسبق کانادا در خصوص ورود تروریست های طالبان از پاکستان توسط اسلام آباد
کد خبر :1266696465

15:52 1400/05/11


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و کانادا, صلح افغانستان, طالبان, ماموریت صلح, مرز پاکستان و افغانستان,

زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه ای در واکنش به اظهارات کریس الکساندر وزیر اسبق کانادا در خصوص ورود تروریست های طالبان از پاکستان به افغانستان، آن را به شدت محکوم و از ارتباط با دولت کانادا جهت متوقف کردن این کمپین مخرب علیه پاکستان خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه ای در واکنش به اظهارات کریس الکساندر وزیر اسبق کانادا ضمن محکوم کردن اظهارات او، خاطر نشان ساخت که "ما تحلیل غیر ضروری منحصر به ادعاهای گمراه کن و بی اساس وزیر اسبق کانادا در خصوص عملکرد پاکستان در ماموریت صلح افغانستان را به شدت محکوم می کنیم."

در ادامه این بیانیه گفته شد: چنین اظهاراتی نشان دهنده عدم درک کامل از موضوع و نادیده گرفتن واقعیت های زمینی است. در ادامه تاکید شد که این مولفه با دولت کانادا درمیان گذاشته شده است و ما فشار آورده ایم تا برای مقابله با این کمپین مخرب گام بردارند.

سخنگو در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه قدرت های بین المللی تمجید از سخنان نخست وزیر پاکستان را که از مدتی طولانی ابراز می داشت را آغاز کرده اند، افزود: در زمانیکه دنیا سخنان نخست وزیر پاکستان که گفته بود "راه حل افغانستان نظامی نیست و نیازمند یک راه حل سیاسی و جامع است" را به رسمیت می شناسد، چنین اظهاراتی باعث تاسف است.

گفتنی است کریس الکساندر وزیر اسبق کانادا در پیام توییتری خود نوشته است: "جنگجویان طالبان با عبور از مرز پاکستان منتظر ورود به افغانستان هستند، هرکس که تاکنون تهاجم پاکستان علیه افغانستان را رد کرده است، در جنایات جنگی و جنگ نیابتی دست دارد. "

 

ارسال نظر

 
1