خبر فوری

 
 
محکوم کردن حزب بهاراتیا جاناتا به دلیل آتش زدن خانه های مسلمانان توسط پاکستان
کد خبر :295062999

16:21 1401/01/17


برچسب ها : افراط گرایان هندو, دولت هند, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, محکوم, محکوم کردن, وزارت امور خارجه پاکستان,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه اعلام کرد که پاکستان اقدام هندوهای افراطی متعلق به حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) در پی آتش زدن بیش از 40 خانه مسلمانان را در منطقه کارائولی شهرستان راجستهان را محکوم کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه اعلام کرد که هندوهای افراطی متعلق به حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) و راشتریه سویم سیوک سنگه (RSS) با همدستی مقامات امنیتی محلی، بیش از 40 خانه مسلمانان را در منطقه کارائولی شهرستان راجستهان به آتش کشیده و ویران کردند.

وی افزود: پاکستان این اقدام را به شدت محکوم می کند و رخ دادن این نوع حوادث، بی تفاوتی دستگاه دولتی هند را به رخ می کشاند که به وظیفه اساسی خود در حفاظت از جان و مال شهروندان خود عمل نکرده است و حوادث غم انگیز اخیر نشان می دهد که دولت کنونی در حال گسترش نفرت شدید علیه مسلمانان در هند می باشد.

وی ادامه داد: زندگی اقلیت ها در هند به ویژه مسلمانان در سایه ترس می باشد همچنین اتحاد BJP و RSS در حال ارتکاب خشونت غیرقابل توضیح علیه اقلیت ها است که بخشی از دستور کار رو به رشد هندوتوا بر اساس نفرت و اکثریت است بدین ترتیب، سکوت جنایتکارانه رهبری BJP و عدم انجام اقدامات انضباطی علیه آنان دستور کار هندوتوا نیز بایستی مورد توجه جامعه بین المللی قرار گیرد.

وی بیان کرد: هریدوار یاتی نارسینگ یکی از رهبران مذهب هندو اخیراً در 3 آوریل 2022 از هندوها خواست تا علیه مسلمانان سلاح به دست گیرند. در همین حال، پاکستان از جامعه بین‌ المللی خواست تا فوراً به حوادث نگران‌کننده اسلام‌ هراسی در هند توجه کند و علیه مقامات هندی به دلیل نقض سیاست حقوق بشر و تضمین حفاظت از جان و مال اقلیت‌ها در هند اقدام کند.

ارسال نظر

 
1