خبر فوری

 
محکوم کردن جنایات هند در کشمیر توسط وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی
کد خبر :339917876

10:18 1401/08/04


برچسب ها : اجلاس وزرای اطلاعات سازمان همکاری اسلامی, استانبول, پاکستان و ترکیه, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و هند, تصویب قطعنامه, جامو و کشمیر, جنایات, سخنرانی, محکوم کردن, هند, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, کشمیر هند,

وزاری اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی طی سخنرانی در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول ترکیه، جنایات، وحشیگری، اسلام هراسی و انتشار اخبار جعلی هند را در کشمیر به شدت محکوم کردند.


استانبول: به گزارش راز نیوز | وزاری اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی طی سخنرانی در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول ترکیه، جنایات، وحشیگری، اسلام هراسی و انتشار اخبار جعلی هند را در کشمیر به شدت محکوم کردند.

وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بر لزوم افزایش تلاش ها برای همکاری و اقدامات مشترک در عرصه رسانه ها به منظور مقابله با جنایات، وحشیگری، اسلام هراسی و انتشار اخبار جعلی توسط هند در کشمیر تاکید کردند.

طی این اجلاس قطعنامه ای با اتفاق آرا تصویب و در آن اظهارات ضد اسلام، سخنرانی های نفرت پراکن، موج فزاینده اسلام هراسی در هند و جنایات افراط گرایان هندو تحت هدایت حزب آر اس اس بی جی پی (RSS-BJP) هند که موجب عقب ماندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مسلمانان هند شده است، محکوم شد.

مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان طی این اجلاس به استقامت مردم فلسطین و کشمیر ادای احترام کرد. وی از روزنامه نگاران درخواست کرد که آن ها از مناطق اشغال شده بازدید و جنایات رژیم صهیونیستی و هند را در فلسطین و کشمیر آشکار کنند.

وی همچنین طی این اجلاس پیشنهاد ایجاد یک کارگروه در مورد اسلام هراسی و اخبار جعلی را مطرح کرد. وی از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درخواست کرد که یک فرستاده ویژه در زمینه اسلام هراسی تعیین کند. وی از آزمایشگاه اطلاعات اتحادیه اروپا برای آشکار کردن تواریخ هند که در حال هدف قرار دادن سازمان های بین المللی و انتشار اخبار دروغ علیه پاکستان و آسیب زدن به کشور بود، تشکر کرد.

وی سپس از هند خواست تا فورا دست از محاصره نظامی ایالت جامو و کشمیر بردارد، زندانیان سیاسی را آزاد کند و اجازه دسترسی رسانه ها و روزنامه نگاران بین المللی را به این ایالت بدهد.

وی از زندانی کردن و شکنجه محمد زبیر یکی از بنیانگذاران وب سایت "آلت نیوز" و روزنامه نگاران مسلمان توسط حزب بهاراتیا جاناتا، حزب حاکم هند به شدت ابراز نگرانی کرد و از دولت هند خواست که به جنایات خود علیه روزنامه نگاران و اقلیت های مسلمان پایان دهد.

ترکیه میزبان دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با عنوان "مقابله با اخبار جعلی و اسلام هراسی در دوره کنونی" در تاریخ 29 و 30 مهر (21 و 22 اکتبر) در شهر استانبول بود.

ارسال نظر

 
1