خبر فوری

 
 
محمود قریشی : چالش هایی در مرزهای شرقی و غربی وجود دارد
کد خبر :1414312070

15:01 1397/12/23


برچسب ها : اتحادیه اروپا, اروپا, پاکستان, مرز,

وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی سخنرانی در کنفرانس رهبران جهانی در پایتخت این کشور اسلام آباد گفت : ما در مرزهای شرقی و غربی با چالش هایی روبرو هستیم .


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی سخنرانی در کنفرانس رهبران جهانی در پایتخت این کشور اسلام آباد گفت : من به 60 هیئتی که برای شرکت در این کنفرانس از 25 کشور تشریف آورده اند، خوش آمدید می گویم. از همکاری اتحادیه و پارلمان اروپا نیز سپاس گذار هستم. با ورود موگرینی در تاریخ 6 فروردین ماه 98 به پاکستان، یادداشت های تفاهم‌نامه ای در مورد همکاری های استراتژیک بین اتحادیه اروپا و پاکستان به امضاء خواهند رسید.

مردم برای ایجاد تغییرات در کشور به حزب تحریک انصاف PTI رأی دادند. مردم احزاب سیاسی سنتی را رد کردند و شما نیز با پایان مدت 5 ساله دولت، تغییرات را مشاهده خواهید کرد.
پس از حمله پلوامه، هند فضای جنگی برای دستیابی به اهداف سیاسی خود ایجاد کرد.
وی افزود : نخست وزیر در اجرای اقدام ملی ( نیشنل ایکشن پلان ) متعهد و برای مبارزه با تروریسم در حال تلاش است.
برپایی اقتصادی مثبت از اولویت های کاری دولت ما است، ما خواستار حضور فعالان اقتصادی در داخل کشور هستیم.

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد که ما می دانیم که صلح و امنیت در افغانستان برای پیشرفت منطقه ضروری است، برای همین ما در حال تسهیل در روند صلح افغانستان هستیم. ما در مرزهای شرقی و غربی با چالش هایی روبرو هستیم، اما این درحالی است که از ابتدا دولت ما در رابطه با مرزهای شرقی مذاکرات کرده است. گشوده شدن مرز کرتاپور و پروژه راهداری نیز در این رابطه است. آغاز مرحله دوم پروژه CPEC با چین نیز در همین راستا و برای ساخت مناطق ویژه برای سرمایه گذاری و تجارت است.

ارسال نظر

 
1