خبر فوری

 
 
محمود قریشی : هند در تلاش برای انجام برنامه ای جدید علیه پاکستان است
کد خبر :545670146

16:51 1398/01/18


برچسب ها : ارتش, پاکستان, جنگ, حمله, درگیری, هند,

وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی سخنرانی در کنفرانس خبری در شهر ملتان با اعلام خبری مبنی بر برنامه حمله جدید هند علیه پاکستان، اذعان داشت که احتمال پیاده سازی این برنامه از تاریخ 27 تا 31 فروردین ماه وجود دارد.


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی سخنرانی در کنفرانس خبری در شهر ملتان با اعلام خبری مبنی بر برنامه حمله جدید هند علیه پاکستان، اذعان داشت که احتمال پیاده سازی این برنامه از تاریخ 27 تا 31 فروردین ماه وجود دارد. براساس اطلاعات موثق به دست رسیده، احتمال حمله ای جدید از سوی هند بر خلاف پاکستان وجود دارد.

وی افزود : من باتوجه به سمت خود و اهمیت این موضوع و دسترسی به اطلاعات معتبر سازمان های اطلاعاتی می گویم که هند در صدد برنامه ریزی برای انجام حمله ای جدید است. طبق اطلاعات به دست آمده، این حمله در یکی از روزهای 27 تا 31 فروردین ماه انجام خواهد شد. احتمال دارد که هند مجدد برای افزایش فشارهای سیاسی و نظامی علیه پاکستان، حمله ای شبیه حمله قبلی در کشمیر انجام دهد.
شاه محمود قریشی تصریح کرد که بازی بسیار خطرناکی را آغاز کرده اند، شما می دانید در صورت عملی شدن چنین برنامه ای، منطقه به چه اندازه می تواند متحمل اثرات منفی آن شود؟ ما باتوجه به اطلاعات موثق، در صدد آن بر آمدیم تا با دعوت 5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل به اسلام آباد، آنها را در این رابطه آگاه سازیم. معاون وزیر امور خارجه نیز دو روز گذشته طی درخواستی، از 5 عضو دائمی شورای امنیت خواستار سفر به پاکستان شد، که در این سفر آنها را از برنامه های شوم هند آگاه خواهیم ساخت و خواستار هشدار دادن به هند خواهیم شد.

این درحالی است که معاون اطلاعات حزب مردمی پیپلزپارتی پاکستان " نفیسا شاه " در بیانیه ای، خبر حمله هند را برنامه ای از سوی محمود قریشی برای دور ساختن توجه احزاب و مردم از جانب بی کفایتی های دولت بر شمرده و گفت : درصورت انجام حمله ای از سوی هند، مردم در کنار یکدیگر پاسخ کوبنده ای به دشمنان خواهند داد، از طرفی جوانان ارتشی نیز توانایی پاسخ به حملات هند را دارند. نباید مردمی را که تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفته اند را با چنین خبرهایی نگران کرد.
وی در ادامه دولت فعلی پاکستان را عروسک خیمه شب بازی بیگانگان خواند و افزود : دولت در اجرای هرگونه برنامه های خود ناموفق بوده و اقتصاد را نیز نابود کرده است. نخست وزیر عمران خان باید به مردم بگوید که وام ها تحت چه شرایطی دریافت می شوند.

ارسال نظر

 
1