خبر فوری

 
 
محمود قریشی : فاز دوم پروژه CPEC باعث پیشرفت پاکستان خواهد شد
کد خبر :1820606726

21:21 1397/12/27


برچسب ها : پاکستان, چین,

وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی سخنرانی در جمع دانشمندان و محققان چین در موسسه مطالعات استراتژیک بین المللی چین، گفت : آغاز فاز دوم پروژه CPEC باعث پیشرفت فرهنگی و اقتصادی پاکستان خواهد شد.


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی سخنرانی در جمع دانشمندان و محققان چین در موسسه مطالعات استراتژیک بین المللی چین، روابط دو کشور پاکستان و چین را بر پایه روابط مشارکت استراتژیک خواند و گفت : روابط دو طرف بیش از روابط دو دوست عمیق هستند. آغاز فاز دوم پروژه CPEC باعث پیشرفت فرهنگی و اقتصادی پاکستان خواهد شد.
وی در اشاره ای کوتاه به درگیری های میان پاکستان_هند و ایجاد فضای جنگی از سوی هند گفت : پاکستان با حوصله و تفکر به اقدامات هند پاسخ داد. درحالی که پاکستان مدعی امنیت است، خواستار امنیت و روابطی دوستانه با کشورهای همسایه در آسیای جنوبی نیز است. پاکستان خواهان حل و فصل کردن مشکلات خود با هند از طریق گفتمان است.

وی پس از سخنرانی، از موسسه مطالعات استراتژیک بین المللی چین بازدید و در کتاب ها نظرات خود را ثبت کرد. محمود قریشی برای بحث درمورد منافع متقابل از جمله منافع اقتصادی، در گفتمان استراتژیک نیز شرکت خواهد کرد. قابل ذکر است که طرفین علاوه بر موارد ذکر شده، در زمینه های مختلف من جمله وضعیت منطقه و همکاری همه جانبه نیز گفتگو خواهند کرد.

محمود قریشی طی سفر خود به کشور چین، با مقامات ارشد سیاسی این کشور همچون وزیر امور خارجه نیز ملاقات خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی قبل از آغاز سفر به چین گفت : چین باری دیگر همکاری و دوستی خود با پاکستان را ثابت کرده و در کنار ما ایستاده است.

ارسال نظر

 
1