خبر فوری

 
 
محمود قریشی: تنش های میان ایران و آمریکا، منطقه را تحت تاثیر قرار خواهند داد / سفر محمود قریشی به کویت
کد خبر :631326292

16:18 1398/02/24


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, خط گازی, مرز,

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: درصورت بروز نابسامانی هایی در وضعیت دو کشور ایران و آمریکا، منطقه تحت تاثیر درگیری های دو طرف قرار خواهد گرفت و موضع ما در این خصوص واضح و آشکار است.


 

به گزارش راز نيوز، محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خود در نشست کمیته امور خارجه مجلس ملی پاکستان گفت: درصورت بروز نابسامانی هایی در وضعیت دو کشور ایران و آمریکا، منطقه تحت تاثیر درگیری های دو طرف قرار خواهد گرفت و موضع ما در این خصوص واضح و آشکار است.
وی افزود، یک وضعیت جدیدی درحال شکل‌گیری در منطقه است، درصورت خراب شدن وضعیت، کل منطقه تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت، بنابراین ما طبق وضعیت پیش آمده، سیاست و موضع واضحی را اتخاذ خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان پروژه خط گازی ایران_پاکستان را پروژه ای میلیاردی قلمداد کرد و افزود: ما خواستار پیشبرد این پروژه هستیم اما تحریم ها مانع از انجام آن می‌شوند، این موانع از سوی قدرت سومی هستند اما باوجود آن ما درحال بررسی این موضوع با ایران هستیم. ما خواستار مرزهای مشترک امن با کشور ایران هستیم. آمریکا، علیه روسیه نیز تحریم هایی اعمال کرده و تعرفه های چین را افزایش داده است.

وی در ادامه سخنان خود از سفر احتمالی امیر قطر به پاکستان خبر داد. محمود قریشی همچنین از سفرش در ماه جاری میلادی به کویت گفت و هدف از سفر خود به کویت را توسعه روابط تجاری و دیگر موارد خواند و تصریح کرد، در روزهای 28 و 29 اردیبهشت ماه با مقامات کویتی دیدار و گفتگو انجام خواهم داد.

ارسال نظر

 
1