خبر فوری

 
 
محمود قریشی : ترامپ اطمینان داده است که به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد
کد خبر :126240162

14:30 1398/11/02


برچسب ها : افغانستان, ایران, پاکستان و آمریکا, تجارت,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو در رابطه با گفتگوی میان عمران خان نخست وزیر پاکستان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، این دیدار یک ساعته و گفتگوی دوجانبه را مفید قرار داده و ابراز داشت: ترامپ اطمینان داده است که به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد.


 

به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو در رابطه با گفتگوی میان عمران خان نخست وزیر پاکستان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، این دیدار یک ساعته و گفتگوی دوجانبه را مفید قرار داده و ابراز داشت: ترامپ اطمینان داده است که به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد  و من خود نیز در این نشست حضور داشتم و نخست وزیر پاکستان به همراه مسئله بهبودی امور سفری، مسائل مهمی را محور گفتگو قرار داد. نخست وزیر درپی ارائه گزارشی از اقدامات اسلام آباد در زمینه گروه ویژه اقدام مالی، از رئیس جمهور آمریکا خواستار پشتیبانی از پاکستان در این رابطه شد. طی تصمیم اتخاذ شده در این دیدار، بزودی هیئت تجاری آمریکا، سفری به اسلام آباد خواهد داشت.
(لازم به ذکر است خانم ایلس ویلز معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته در دیدار خود با معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد، از پاکستان خواست تا درپی تجدید نظر در خصوص سی پیک، روابط تجاری خود با آمریکا را تقویت بخشد و ایالات متحده نیز همکاری لازمه در این رابطه را خواهد داشت.
ایلس ویلز پس از این دیدار ضمن تویتی گفت: برنامه کامل گسترش همکاری های دوجانبه در مورد امنیت منطقه بطور کامل و جامع مورد بحث قرار گرفته است و نه تنها روابط دوجانبه میان پاکستان و آمریکا بهبود خواهد یافت، بلکه فرصت های جدید سرمایه‌گذاری و احیای برنامه های آموزش نظامی برای پاکستان نیز به اجرا خواهند درآمد.)

وزیر امور خارجه پاکستان افزود، در این گفتگو در خصوص نگرانی های پیش‌رو از موضوع ایران و اثرات منفی آن بر پاکستان، مسئله افغانستان و پیشرفت در این زمینه نیز گفتگویی میان دو طرف انجام شد.

 

 

ارسال نظر

 
1