خبر فوری

 
محمود خان اچکزئی : کشورهای منطقه برای برقراری امنیت منطقه از تروریسم حمایت نکنند
کد خبر :1868083914

20:37 1397/11/16


برچسب ها : ارتش, پاکستان, تروریسم,

محمود خان اچکزئی در بیانات خود با انتقاد شدید از دولت پاکستان به دلیل جنایات آن گفت : تنها راه نجات پاکستان اجرای عدالت است . برای برقراری امنیت و صلح در منطقه ، کشورهای منطقه نباید از تروریسم علیه یکدیگر استفاده کنند .


 

به گزارش راز نیوز، رئیس حزب عمومی پشتون در اظهارات خود با محکوم کردن اقدام به قتل ارمان لونی گفت : تا زمانیکه روابط صلح و هماهنگی بین افغانستان و هند برپا نشوند، هیچ پیشروی در زمینه صلح انجام نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به خشونت نیروی پلیس که موجب جان باختن عضو فعال و مهم جنبش حفاظت از پشتون در بلوچستان پاکستان شده است گفت : درصورتی که مسئولین به وظایف خود در این زمینه به نحو احسنت عمل نکنند، مشکلات بیشتری بوجود خواهند آمد. تنها راه جریان داشتن کشور پاکستان اجرای عدالت است. وی خطاب به مسئولین ابراز داشت که باید از بنگلادش آموزش گیریم، تحت برنامه از پیش تعیین شده و توطئه ای جوانان پشتون هدف ترور قرار می گیرند، این اقدامات موجب بروز نتایج منفی و سختی در آینده خواهد شد.

محمود خان اچکزئی خاطر نشان کرد که در پی برنامه ریزی دقیقی برخی در تلاش برای ناامن کردن مناطق پشتون همچون : پشین، لورالائی، قلعه سیف الله و چمن هستند. در چهار طرف پاکستان نسیم جنگ در حال وزیدن است، مردم نباید در این فکر باشند که جنگ جدید به پاکستان آسیبی نخواهد زد. اگر مقامات خواهان برقراری پاکستان هستند، باید حق آزادی بیان به تمامی اقوام داده شود. وی طی انتقاد از دولت از جای تعجب داشتن وقایعی همچون خسور و لورالائی گفت و افزود : حزب ملی پشتون به هیچ وجه از اقدامات فعلی علیه پشتون و غیر جمهوری حمایت نخواهد کرد.

کشتن جوانان پشتون پس از وزیرستان، برای آینده این کشور عمل منفی موثر خواهد بود. دولتمردان و مقامات باید تامل کنند، در عوض دروغگویی و پنهان کردن حقایق، آنها را به طور درست برای مردم بازگو کنند. وضعیت فعلی پاکستان در انظار جهانی به دلیل کاستی ها و اعمال خودمان است.

وی در ادامه بیانات خود با تبرئه کردن قوم پشتون از اقدامات تروریستی اظهار داشت که ملت پشتون از گذشته تاکنون از عملیات های تروریستی به دلیل آنکه تروریسم جان‌ها را هدف قرار می داد به دور بوده است.

محمود خان اچکزئی خطاب به کشورهای منطقه اعم از چین، ایران و افغانستان گفت : کشورهای همسایه درصورتیکه خواهان برقراری صلح در منطقه هستند، نباید از تروریسم به عنوان سلاحی علیه دیگران استفاده کنند. تا وقتی که این اقدام عملی نشود، هیچ کشوری در مبارزه با تروریسم به موفقیت دست نخواهد یافت.

ارسال نظر

 
1