خبر فوری

 
محمود خان اچکزئی: در صورتی که واقعا به دنبال انقلاب مردمی داخلی هستید، باید دست قلدر ها شکسته شود
کد خبر :1687898527

18:41 1399/10/09


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, حزب ملی بلوچستان, حزب ملی مردمی پشتون, خیبر پختون خوا, دولت فدرال, سند, محمود خان اچکزئی,

محمود خان اچکزئی طی سخنرانی خود در کنفرانس یک روزه در مورد مصوبه ریاست جمهوری 2020 مربوط به توسعه جزایر پاکستان، اشغال سواحل و جزایر ایالات سند و بلوچستان و حقوق مالکیت، گفت: ما می خواهیم در این کشور زندگی کنیم، اما با سربلندی زندگی می کنیم، اگر واقعا ما می خواهیم در مورد انقلاب مردم صحبت کنیم، باید دست اوباش داخلی را بشکنیم.


کراچی: به گزارش راز نیوز| رهبران مرکزی احزاب مختلف سیاسی، ملی گرا، کارشناسان حقوقی و نمایندگان جامعه مدنی، طی سخنرانی در کنفرانس یک روزه در مورد مصوبه ریاست جمهوری 2020 مربوط به توسعه جزایر پاکستان، اشغال سواحل و جزایر ایالات سند و بلوچستان و حقوق مالکیت،  اقدام توسعه جزایر پاکستان براساس فرمان ریاست جمهوری را رد کرده و گفتند که هیچ نمونه ای از هرگونه تغییرات جغرافیایی یک منطقه از طریق یک مصوبه ریاست جمهوری در تاریخ جهان یافت نمی شود، این دستور العمل نه تنها برای دریا های سند و بلوچستان، بلکه باعث هموار شدن مسیری به منظور اشغال رودخانه ما نیز شده است. دولت فدرال که با زیر پا گذاشتن قوانین اساسی مورخ 31 اوت، دستور العمل ریاست جمهوری که صادر کرده است، این دسیسه ای برای تقسیم ایالت سند است. رهبران سیاسی با بیان اینکه روند خائن عنوان کردن افرادی که خطرات برای منافع ملی را گوشزد می کنند امروز هم برقرار است، گفتند: درصورتی که جنبش دموکراتیک پاکستان PDM اشغال به زور جزایر را به جزئی از جنبش خود درآورد، ما آماده ایم تا در کنار آنها باشیم.

گفتنی است این سخنان توسط سید جلال محمود شاه رهبر حزب متحد سند، دکتر عبدالمالک بلوچ وزیر ارشد اسبق بلوچستان و رهبر مرکزی حزب ملی، محمود خان اچکزئی رهبر حزب ملی مردمی پختون خوا، دکتر قادر مگسی رهبر حزب توسعه پسند سند، جهانزیب بلوچ از حزب ملی بلوچستان، شهاب اوستو کارشناس حقوقی برجسته، صلاح الدین رئیس کانون وکلای دادگاه عالی سند، یوسف خان از حزب کارگران ملی و دیگر افراد ایراد شد.

محمود خان اچکزئی طی سخنرانی خود در این بین ابراز داشت: مشکلات و مسائل سند جدای از بلوچستان نیستند، همان روزی که این دستورالعمل آمد ما آن را در مجلس سنا رد کردیم، مردم باید باور داشته باشند که اصلاحیه هجدهم بخشی از مبارزات پونام است و او زنده است، ما می خواهیم در این کشور زندگی کنیم، اما با سربلندی زندگی می کنیم، اگر واقعا ما می خواهیم در مورد انقلاب مردم صحبت کنیم، باید دست اوباش داخلی را بشکنیم.

دکتر عبدالمالک اظهار داشت که ژنرال پرویز مشرف (فرمانده اسبق ارتش پاکستان) تلاش کرد تا به گوادر مقام فدرال دهد، همین نظریه می خواهد جزایر سند و بلوچستان را به طریقی دیگر از ما جدا کند، براساس متمم هجدهم، حداکثر 12 مایل دریایی از مرزهای دریایی بخشی از ایالت است و ما هیچ اقدام دیگری را نمی پذیریم.

ارسال نظر

 
1