خبر فوری

 
 
محمود خان اچکزئی: ارتش پاکستان "مادر تروریسم" است
کد خبر :363086579

15:59 1398/12/16


برچسب ها : ارتش پاکستان, پشتون, جنبش تحفظ پشتون, محمود خان اچکزئی,

محمود خان اچکزئی رهبر جنبش حفاظت از پشتون طی سخنرانی در اسلام آباد با انتقاد شدید از ارتش پاکستان ابراز داشت: ارتش در گذشته و حال نقش "مادر تروریسم" را دارد. صد ها f16 فرزندان ما را بوسیله بمباران هدف قرار دادند. ارتش پاکستان عناصر تروریستی ازبک و چچن را وارد مناطق پشتون کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمود خان اچکزئی رهبر جنبش حفاظت از پشتون طی سخنرانی در اسلام آباد با انتقاد شدید از ارتش پاکستان ابراز داشت: ما در حالی کنار هم جمع شده ایم که پاکستان در حال عبور از بدترین برهه تاریخی خود است، هرچند صدای صلح و امنیت نیز به گوش ما می رسد اما با این وجود فضای خطرناکی نیز اطراف ما ایجاد شده است. پاکستان به صورت داوطلبانه تشکیل شده و تمامی اقوام موجود در آن به صورت داوطلبانه زیر مجموعه این کشور قرار گرفته اند، نه ملت یا منطقه ای مغلوب شده و نه کسی غلام دیگری است، ملت سند، پشتون و بلوچ به طور عملی از سرزمین و خاک وطن خود در مقابل انگلیس ها دفاع کرده و در این راستا شهید اهدا کردند. کسی حق ندارد آزادی و شجاعت به معنای حقیقی را به ما آموزش دهد. وی خطاب به ژنرال باجوا فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان و نیروی پلیس این کشور، گفت: شما که در نیروی نظامی تحت فرماندهی بیگانگان قرار داشتید، باوجود حبس رهبران و مردم ما، تاکنون هیچ یک از مردم سند، بلوچ و پشتون شعار "مرگ بر پاکستان" سر نداده اند، شما نمی توانید ما را متهم به خیانت بکنید. ما می دانیم که اکثریت ارتش پاکستان از (قوم پنجاب) تشکیل شده، آیا ارتش می تواند بگوید که چند ژنرال یا سرباز از ملت های سند، بلوچ و پشتون در آن حضور دارند (تعداد آنان بسیار کم و ناچیز است)، اما با این وجود ما این ارتش را "ارتش پاکستان" می دانیم، ارتش باید بر حسب جمعیت این ملت ها سهم شان را ادا کند. شما با سوء استفاده از وضعیت ضعیف اقتصادی، به طور میانگین 30 تا 50 هزار سرباز از پشتون استخدام می کنید و بوسیله آنان مردم بلوچ و سند را قتل عام می کنید تا مردم بر این باور باشند که پشتون نیز در چنین اقدامات ارتش نقش دارد. باید این موضوع شفاف سازی شود که آیا ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان برای مردم و کشور هستند یا برعکس، اگر اینها برای مردم و کشور است پس قطعا ما مطیع آنها هستیم و آرزو می کنیم که سازمان اطلاعاتی ما قدرتمند ترین آژانس اطلاعاتی جهان باشد. نهاد های امنیتی ما به بیماری "تعیین رهبر" مبتلا شده اند.

محمود خان اچکزئی، در ادامه تصریح داشت: جنبش حفاظت از پشتون با خون دل و اشک خواهران و مادران ما تشکیل شده است، شما به خواهران و مادران ما بی احترامی کردید، خانه های ما را بوسیله پهپاد های نظامی هدف قرار داده و مساجد را هدف قرار دادید، تعداد زیادی از کودکان ما را به قتل رساندید، حال شما بر این باور هستید که شما هرچه بگویید ما آن را انجام دهیم، این تفکر اشتباه شما است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد. با وجود حضور نیرو های امنیتی در جای جای مناطق مختلف، چگونه تروریست ها قار به انجام عملیات تروریستی هستند؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این شما بودید که ازبک و چچن را وارد مناطق قبایلی کردید، سپس آنها را مسلح کرده و بوسیله آن بسیاری از بزرگان پشتون را هدف ترور قرار دادید، مردم پشتون و وزیرستان چه می دانند که چچن چیست یا در کدام سمت قرار دارد؟ اما با این وجود گردنبند تروریسم را به گردن ما آویزان کردید. شما در گذشته و حال نقش "مادر تروریسم" را داشتید و دارید. صد ها f16 فرزندان ما را بوسیله بمباران هدف قرار دادند، ارتش می گوید که پشتون تروریست است، اما در حقیقت این شما ها بودید که تروریست را وارد مناطق پشتون کردید. ما شما را دوست داریم، اما بیشتر از شما پاکستان را دوست داریم و خواستار برپایی یک سیستم جمهوری به معنای واقعی و بدون دخالت نهاد های امنیتی در سیاست هستیم.

ارسال نظر

 
1