خبر فوری

 
 
محمد فیصل :نخستین هدف ما جلوگیری از نقض حقوق بشر هند در کشمیر است
کد خبر :124894522

18:44 1397/09/06


برچسب ها : پاکستان, کشمیر,

محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ابراز داشت ،در کنفرانس سارک، نخست وزیر هند نریندر مودی را به پاکستان دعوت خواهیم کرد، باید نقض حقوق بشر در کشمیر به پایان برسد.


محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ابراز داشت ،در کنفرانس سارک، نخست وزیر هند نریندر مودی را به پاکستان دعوت خواهیم کرد، باید نقض حقوق بشر در کشمیر به پایان برسد. سازمان حقوق بشر در گزارش خود ، نقض حقوق بشر در کشمیر را تایید کرده است. ما خواستار حل مسئله کشمیر توسط برگزاری مذاکرات هستیم، اما هند از برپایی مذاکرات گریزان است.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی نجی، محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در سخنرانی خود در کنفرانس برگزار شده در اسلام آباد در رابطه با کشمیر گفت : برای مراسم افتتاحیه کرتاپور، خبرگزاری های هند را دعوت کرده ایم. ما بیمناک نیستیم، ما برای دیدار( جاسوس دستگیر شده) کلبهوشن یادیو با مادر او نیز رسانه های هند را دعوت کرده بودیم. نسل نوجوان رسانه های هند را دنبال کنند و اخبار را نیز مطالعه کنند و سپس پاسخی قاطع به هند در رسانه های عمومی دهند. وی خاطر نشان کرد که نخستین هدف جلوگیری از نقض حقوق بشر در کشمیر است. در این دهه روابط دیپلماتیک به کلی تغییر کرده اند. اکنون سیاست ها بر پایه خواسته مردم شکل می‌گیرد.

وی افزود، مسئله کشمیر به هر نحوی ، هم در داخل کشور و هم در جهان در قالب سخنرانی، نمایش تصویری و کنفرانس بیان می شود. گزارش سازمان حقوق بشر از کشمیر نشانه موفقیت است. این درحالی است که گروه پارلمان بریتانیا نیز در رابطه با کشمیر گزارشی را منتشر کرده است.

محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهار داشت چندی پیش نخست وزیر سابق نروژ، طی سفری به کشمیر آزاد و اشغالی رفته بود، وی پس از آن گفته بود، باید هرچه سریعتر به ظلم های در کشمیر پایان داده شود . فردا نیز مرز کرتاپور باز خواهد شد که افراد وابسته به مذهب سینگ می توانند بدون ویزا به این منطقه وارد شوند، پروژه راهداری کرتاپور در مدت 6 ماه به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر

 
1