خبر فوری

 
 
محمد خراسانی: تی تی پی در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات با پاکستان به آتش بس پایان می دهد
کد خبر :1367949386

18:38 1401/06/14


برچسب ها : آتش بس, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, سخنگوی تحریک طالبان پاکستان, محمد خراسانی, مذاکرات,

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) اعلام کرد که در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات با پاکستان به «آتش بس» پایان می دهد.


 

حیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) اعلام کرد که در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات با پاکستان به «آتش بس» پایان می دهد.

بر اساس جزئیات، محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان گفت: توافق آتش بس به دلیل عدم انجام مذاکرات هدفمند از سوی پاکستان که شامل عواملی مانند آزادی زندانیان، عدم ارتباط موثر میان طرفین از جمله عملیات نظامی می شود، در حال فسخ می باشد.

وی افزود: برخی از زندانیان تحریک طالبان پاکستان آزاد شدند اما مدتی بعد توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر شدند که این خلاف توافقات دوجانبه می باشد.

در ادامه مفتی نور ولی محسود، رئیس تحریک طالبان پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که هرگز مذاکرات هدفمند را که بخشی از اصول شریعت است انکار نکرده ایم، اما اگر پیشرفتی در این زمینه حاصل نگردد ما به مبارزات خود ادامه خواهیم داد، اما در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات، موضع ما متعاقبا اعلام میگردد.

لازم به ذکر است که مذاکرات دو طرف در ماه اکتبر به درخواست دولت افغانستان آغاز شد که تاکنون هیچ گونه توافق سیاسی میان دو طرف منعقد نشده است همچنین مذاکرات میان تحریک طالبان و دولت پاکستان در مورد موضوعات مهم دیگر، از جمله احیای فدرال و آزادی زندانیان، به بن بست رسیده است.

ارسال نظر

 
1