خبر فوری

 
 
محمد بلال خان خبرنگار مقتول در سخنان مفتی امجد عباس
کد خبر :1603161361

19:47 1398/03/28


برچسب ها : پاکستان, محمد بلال خان, نکفیری,

مفتی امجد عباس از مسئولان جامعه الکوثر پاکستان در اسلام آباد با ابراز تاسف از قتل محمد بلال خان فعال فضای مجازی و خبرنگار پاکستانی، در سخنانی در صفحه فیس بوک خود نوشت: محمد بلال خان کسب و کار ایجاد نفرت ها را داشت، و در این راستا شبانه روز تلاش کرد.


 

 

اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، مفتی امجد عباس از مسئولان جامعه الکوثر پاکستان در اسلام آباد با ابراز تاسف از قتل محمد بلال خان فعال فضای مجازی و خبرنگار پاکستانی، در سخنانی در صفحه فیس بوک خود نوشت: محمد بلال خان کسب و کار ایجاد نفرت ها را داشت، و در این راستا شبانه روز تلاش کرد. وی در اقداماتی چون خشونت های دینی، ایجاد نفرت های مذهبی، تفرقه افکنی و سر دادن شعارهای کافر (نسبت به شیعیان) در صف مقدم حضور داشت. وی هماهنگ و هم فکر با گروه های تکفیری و تروریستی بوده و عضو شبکه "وصال اردو" که در راستای افراط گرایی مذهبی و سیاسی فعالیت می‌کند، بود.
مفتی امجد عباس در ادامه تحلیل خود در رابطه با مقتول محمد بلال خان نوشت: وی در فهرست دوستان من قرار داشت اما به دلیل اتهاماتی که بلال خان طی سفر من به ایران به من نسبت داد، من وی را از فهرست دوستان خود خارج کردم. شخصی غیر مسلمان به مسجد کرائیست چرچ حمله و تیراندازی کرد، در این میان به یاد حملات انتحاری مسلمان نما ها افتادم و در این رابطه در پیامی نوشتم " رفتار مسلمان گونه با مسلمانان تاسف برانگیز است". هدف من از نگاشتن چنین متنی این بود که در کشورهای اسلامی چون پاکستان، مسلمان نماها به مساجد حمله می‌کنند و اکنون غیر مسلمانان نیز این رفتار را پیش گرفته اند، اما بنا به دلایلی پس از ساعاتی پست خود را حذف کردم، محمد بلال خان با گرفتن عکسی از متن من، سخنان نامربوطی را نوشت.
تاسف برانگیز است که کسی وی را نصیحت نکرد که نباید چنین رفتارهای خشونت آمیزی داشته باشد، ای کاش یکی از اعضای خانواده وی را نصیحت می‌کردند، اما گویا تمامی اعضای خانواده او از پیروان یکی از گروه های تروریستی بین المللی  (داعش) هستند. هیچ کس از فحاشی و سخنان نادرست بلال خان، حتی علمای مذهب وی (دیوبند، وهابی) نیز در امان نبودند.
مفتی امجد عباس با اظهار تاسف از قتل بلال خان و جنایت و ظلم قرار دادن قتل وی، ابراز داشت که کاش دولت و مقامات وی را طبق قانون به دلیل تفرقه افکنی هایش و انتشار تفکر تکفیری، مجازات می‌کردند.

 

قتل یکی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی پاکستان

ارسال نظر

 
1