خبر فوری

 
محققان اروپایی: آمریکا بدترین ضربه را به فرآیند واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان وارد آورد
کد خبر :898320401

10:15 1400/02/29


برچسب ها : CIA, آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا, اسامه بن لادن, بی اعتمادی به واکسیناسیون, تیم واکسیناسیون, دولت آمریکا, شکیل آفریدی, فلج اطفال,

محققان اروپایی در جدیدترین گزارش خود که بر اساس آمار مبتلایان به فلج اطفال در پاکستان تهیه شده است اعلام نمودند اقدام سازمان جاسوسی آمریکا در تشکیل تیم جعلی برای شناسایی اسامه بن لادن بدترین ضربه را به فرآیند واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان وارد آورده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محققان اروپایی در جدیدترین گزارش خود که بر اساس آمار مبتلایان به فلج اطفال در پاکستان تهیه شده است اعلام نمودند اقدام سازمان جاسوسی آمریکا در تشکیل تیم جعلی برای شناسایی اسامه بن لادن بدترین ضربه را به فرآیند واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان وارد آورده است.

در این گزارش تحقیقاتی که توسط دو محقق بریتانیائی و اسپانیایی تهیه و در جدیدترین شماره «مجله انجمن اقتصادی اروپا» به چاپ رسیده عنوان شده است که اقدام آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) در سال 2011 میلادی در تشکیل تیم جعلی واکسیناسیون فلج اطفال برای شناسایی محل اختفای اسامه بن لادن سرکرده گروه تروریستی القاعده باعث بی اعتمادی مردم به تیم های واکسیناسیون فلج اطفال و در نتیجه کاهش 39 درصدی اجرای واکسیناسیون در مناطق دارای ساکنین اسلام گرای افراطی در پاکستان شده است.

البته ناگفته نماند بی اعتمادی مردم به تیم های واکسیناسیون فلج اطفال در نتیجه تبلیغات سوء گروه های مذهبی افراط گرا و تصور مردم مبنی بر جاسوس بودن این تیم ها به وجود آمده است که برای اثبات آن از اقدام آمریکا در بازداشت اسامه بن لادن از طریق تشکیل تیم جعلی مقابله با فلج اطفال در سال 2011 میلادی بهره گرفته می شود.

گفتنی است آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در سال 2011 میلادی به منظور شناسایی محل اختفای اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده و بازداشت وی به استفاده از تیم جعلی مقابله با فلج اطفال روی آورد که در آن از یک پزشک محلی به نام شکیل آفریدی نیز استفاده نمود.

ایجاد این تصور غلط در اذهان عمومی مردم پاکستان به ویژه در مناطق شمال و شمال غربی این کشور باعث شده است بسیاری از اعضای تیم مقابله با فلج اطفال که به صورت خانه به خانه برای واکسیناسیون کودکان مراجعه می کنند از سوی عناصر افراط گرای مذهبی هدف حمله قرار گرفته و به قتل برسند.

افشای موضوع استفاده آمریکا از تیم جعلی پزشکی در ژوئیه سال 2011 میلادی باعث واکنش شدید و گسترده جامعه جهانی پزشکان در سرتاسر دنیا شد و آنان با برگزاری تظاهرات و اعتراضات گسترده خواستار متوقف شدن اینگونه اقدامات در آینده شدند.

در مئی سال 2013 میلادی نیز هیئت تحریریه نشریه معتبر علمی آمریکا به نام «ساینتیفیک آمریکن» در مقاله ای با انتقاد شدید از دولت آمریکا اعلام نمود این اقدام ناشایست سازمان سی آی ای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر جهان را به مدت 25 سال به عقب رانده است.

ارسال نظر

 
1