خبر فوری

 
 
مجیب الرحمن شامی : عملیات های تروریستی از مبدا پاکستان یا ایران به معنای حمایت دولت ها از عملیات های تروریستی نیست
کد خبر :1113174131

22:12 1398/02/02


برچسب ها : ایران, پاکستان, تروریست, تروریسم, دولت, سیاستمداران, نیروی واکنش سریع,

مجیب الرحمن شامی از کارشناسان معروف پاکستانی در گفتگوی خود در شبکه خصوصی با انتقاد از مقامات سیاسی پاکستان ابراز داشت، اگر تروریست ها از کشور ایران یا پاکستان عملیات های تروریستی انجام می دهند، این عملیات ها به معنای حمایت دولت ها از تروریست ها و عملیات‌شان نیست.


 

به گزارش راز نيوز، مجیب الرحمن شامی از کارشناسان معروف پاکستانی در گفتگوی خود در شبکه خصوصی با انتقاد از مقامات سیاسی پاکستان ابراز داشت که رهبران سیاسی باید مجددا قانون اساسی را مطالعه کنند تا براساس قانون اساسی با وظایف خود آشنا شوند. اگر تروریست ها از کشور ایران یا پاکستان عملیات های تروریستی انجام می دهند، این عملیات ها به معنای حمایت دولت ها از تروریست ها و عملیات‌شان نیست.


وی طی گفتگو در برنامه "نقطه نظر" شبکه خصوصی ابراز داشت که ما بارها به صندوق بین المللی پول IMF مراجعه کرده ایم که این امر موجب بروز گرانی ها در کشور می شود، هند نیز تنها یک بار از IMF وام گرفت، اما پس از آن مجددا مراجعه نکرد و تنها صادرات کشورش را افزایش داده است. ما باید علاوه بر توسعه صادرات، سرمایه گذاری خارجی را وارد کشور کنیم، دولت ها در این زمینه اقداماتی انجام می‌دهند اما در زمان عمل مجددا به همان نقطه اول باز می‌گردند.
درصورتی که نیروهای تروریستی از کشور ایران یا پاکستان عملیات هایی را علیه کشور دیگر انجام می‌دهند، این به معنی حمایت و پشتیبانی دولت ها از چنین اقدامات نیست، سخنانی که عمران خان در ایران بیان کرد، مورد حمایت و توافق رئیس جمهور ایران نیز قرار گرفته است. تشکیل نیروی واکنش سریع مشترک موجب بهبودی امنیت می شود و در صورت عملیات تروریستی، نیروی واکنش سریع مشترک دو کشور علیه تروریست ها فعالیت خواهند کرد. اگر روابط پاکستان با هند نیز به روند معمولی بازگردند، این توافق را می توان با کشور هند نیز انجام داد.

ارسال نظر

 
1