خبر فوری

 
 
مجوز تردد سازمان ملل متحد برای اعضای خانواده های مسئولان و کارمندان این سازمان در پاکستان درپی بهبود وضعیت امنیتی این کشور
کد خبر :1051873181

16:48 1398/03/31


برچسب ها : امنیت, پاکستان, دبیر کل سازمان ملل متحد,

سازمان ملل متحد با خروج نام کشور پاکستان از "ایستگاه غیر خانوادگی" آن را وارد فهرست "ایستگاه خانوادگی" کرد. رئیس کمیسیون بین المللی سازمان ملل متحد در نامه ای مکتوب به ملیحه لودی نماینده رسمی پاکستان در این سازمان نوشت: در حال خارج کردن نام پاکستان از فهرست "ایستگاه غیر خانوادگی" هستیم. وی گفت، این تصمیم براساس پیشنهاد دبیر کل بخش امنیت و حفاظت سازمان ملل پس از سفر ایشان به اسلام آباد اتخاذ شده است. و


 

اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، سازمان ملل متحد با خروج نام کشور پاکستان از "ایستگاه غیر خانوادگی" آن را وارد فهرست "ایستگاه خانوادگی" کرد. رئیس کمیسیون بین المللی سازمان ملل متحد در نامه ای مکتوب به ملیحه لودی نماینده رسمی پاکستان در این سازمان نوشت: در حال خارج کردن نام پاکستان از فهرست "ایستگاه غیر خانوادگی" هستیم. وی گفت، این تصمیم براساس پیشنهاد دبیر کل بخش امنیت و حفاظت سازمان ملل پس از سفر ایشان به اسلام آباد اتخاذ شده است. وی پس از این سفر و بررسی وضعیت امنیتی پاکستان تصمیم به برطرف کردن تحریمی که طی آن اعضا و مسئولان سازمان ملل نمی توانستند قبل از این به همراه خانواده به پاکستان سفر کنند، را گرفت.
 
طبق گزارش رسانه های پاکستان، این تصمیم پس از بررسی وضعیت امنیتی پاکستان و پذیرش تلاش های پاکستان در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم اتخاذ شده است که این امر موجب تاثیر مثبت بر دیگر سازمان و اداره های بین المللی در خصوص مواضعشان نسبت به کشور پاکستان نیز خواهد شد. درپی این اعلامیه، سرمایه گذاری های خارجی در پاکستان افزایش خواهد یافت.
 
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی خبری و اشاره به این موضوع ابراز داشت: پس از انفجار بمب در هتل میریت اسلام آباد در سال 2008 میلادی و بوجود آمدن فضایی تشویش برانگیز و نگران کننده در بین سفارتخانه ها و اداره های سازمان ملل، این سازمان کشور پاکستان را کشوری نا امن برای حضور خانواده های مسئولان و اعضای UN قرار داده بود، که طی این 10 سال وزارت خارجه با سازمان ملل در ارتباط بود. اما توانستیم در مبارزه با تروریسم پیروز شده و آن را تحت کنترل در آوریم، پس از بهبودی وضعیت امنیتی و ارتباطات ما با سازمان ملل، این سازمان تحقیقات گسترده ای انجام داد. اکنون به دلیل وضعیت مناسب امنیتی، پاکستان را کشوری امن برای خانواده مسئولان و کارمندان سازمان ملل معرفی کرده اند، این امر منجر به تاثیرات مثبت بسیاری خواهد شد.

ارسال نظر

 
1