خبر فوری

 
مجرم شناخته شدن 4 تن از اعضای ارشد جماعت الدعوه به علت تامین مالی گروه های تروریستی
کد خبر :800802111

15:54 1399/03/21


برچسب ها : جماعت الدعوه, حافظ سعید, دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم, سازمان مبارزه با تروریسم, لشکر طیبه,

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم طی حکمی 4 تن از رهبران ارشد حزب جماعت الدعوه از جمله حافظ عبدالرحمن را به علت تامین مالی گروه های تروریستی مجرم اعلام کرد.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز| دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم طی حکمی 4 تن از رهبران ارشد حزب جماعت الدعوه از جمله حافظ عبدالرحمن را به علت تامین مالی گروه های تروریستی مجرم اعلام کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم پس از اعتراض 4 تن از رهبران ارشد حزب جماعت الدعوه به حکم دادگاه پیشین خود در جلسه امروز دادرسی پرونده مذکور حکم دادگاه پیشین را تایید و این 4 تن را به علت همکاری با تروریست ها و تامین مالی آنان به عنوان مجرم اعلام نمود.

لازم به ذکر است سازمان مبارزه با تروریسم در سال 2019 میلادی در مراکز پلیس شهرهای لاهور، گوجرانواله، ملتان، فیصل آباد، ساهیوال و سرگودا تعداد 23 پرونده قضایی علیه حافظ سعید سرکرده حزب جماعت الدعوه و دیگر رهبران این حزب تشکیل داد.

سازمان مبارزه با تروریسم در این پرونده ها مساجد و مدارس دینی وابسته به حزب جماعت الدعوه را متهم به حمایت از تروریسم و همکاری در تامین مالی تروریست ها نموده بود.

پیش از این نیز حافظ سعید و تعدادی دیگر از اعضای وابسته به حزب جماعت الدعوه در حداقل 5 پرونده مختلف به عنوان مجرم شناخته شدند، اما با این وجود متهمان این پرونده با رد تمامی اتهامات علیه خود مدعی شدند دولت پاکستان به علت فشارهای بین المللی اقدام به تشکیل پرونده علیه ما نموده است.

در بهمن ماه سال گذشته نیز دادگاه در دو مورد از این پرونده حافظ سعید و مالک ظفر اقبال را به پنج سال و نیم زندان محکوم کرد، این دو رهبر حزب جماعت الدعوه طبق بند 11N قانون مبارزه با تروریسم مصوب سال 1997 به پرداخت جریمه 10 هزار روپیه و تحمل 5 سال حبس و همچنین طبق بند 11F به پرداخت جریمه 5 هزار روپیه و تحمل 6 ماه حبس محکوم شدند.

ارسال نظر

 
1