خبر فوری

 
متهمان پرونده انفجار نزدیکی منزل حافظ سعید به اعدام محکوم شدند
کد خبر :478132434

14:52 1400/10/23


برچسب ها : انفجار بمب, تروریست, تروریسم, جماعت الدعوه, حافظ سعید, دادگاه مبارزه با تروریسم, دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم, لاهور, لشکر طیبه,

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم شهرستان لاهور 4 تن از متهمان پرونده انفجار بمب در نزدیکی منزل حافظ سعید، به 9 بار اعدام و یک متهم را به 5 سال حبس محکوم کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| حسین بهته قاضی ارشد دادگاه مبارزه با تروریسم شهرستان لاهور ایالت پنجاب ضمن بررسی پرونده متهمان انفجار بمب در نزدیکی منزل حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی لشکر طیبه/جماعت الدعوه در لاهور، متهمین عید گل، سجاد شاه، پیترپال و ضیاء الله هر کدام را به 9 بار اعدام و متهم خانم عایشه را به 5 سال حبس محکوم کرد.

شایان ذکر است این پرونده و ارائه حکم توسط دادگاه به دلیل نگرانی های امنیتی در زندان برگزار شد.

بخوانید: انفجار در نزدیکی منزل حافظ سعید سرکرده لشکر طیبه

 

براساس گزارش، متهمین حین بررسی پرونده مدعی شدند که بیگناه هستند و این جرم را قبول ندارند. حین بررسی پرونده درکل 56 شاهد اظهارات خود را ثبت کردند.

شایان ذکر است سال گذشته میلادی در شهرک جوهر شهرستان لاهور ایالت پنجاب انفجار بمب در نزدیکی منزل حافظ سعید منجر به کشته شدن 3 تن و زخمی شدند تعدادی از افراد شد که ساعاتی پس از این حادثه، پاکستان، کشور همسایه خود هند را به دلیل شواهد مسئول این حمله تروریستی دانست درحالیکه هند این اتهام را رد کرد.

دکتر معید یوسف دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در زمینه امنیت ملی طی انجام نشست مطبوعاتی به همراه فواد چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه فدرال و انعام غنی بازرس کل وقت پلیس ایالت پنجاب گفته بود: درپی شواهد بدست آمده از این انفجار معلوم می شود که دولت هند در این عملیات دست داشته است، همچنین در این حمله شهروند افغانستانی به اسم عیدگل و شخصی به اسم پیترپال ساکن کراچی نیز در این حادثه دست دارند. ساختار کل این حمله با تروریسم حمایت شده هند علیه پاکستان مرتبط است.

مشاور امنیت ملی پاکستان در ادامه اظهاراتش گفته بود که تلفن های همراه ضبط شده از متهمان مورد بررسی قرار گرفته ، مغزمتفکر این حمله و همدستان آنها نیز روابطشان به هند می رسد، مغز متفکر این حمله شهروند هند است و این فرد ساکن هند و با سازمان اطلاعاتی هند "را" مرتبط است درحالیکه هندوستان اینها را رد می کند.

انفجار در نزدیکی منزل حافظ سعید سرکرده لشکر طیبه

ارسال نظر

 
1