خبر فوری

 
 
متن بیانیه کارگروه مشترک آمریکا و هند برای مبارزه با تروریسم
کد خبر :62670928

17:41 1399/06/21


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, داعش, گروه القاعده, لشکر طیبه, مبارزه با تروریسم, هند, هند و آمریکا, کارگروه مشترک آمریکا و هند,

براساس بیانیه ، چهارمین نشست کارگروه مشترک مبارزه با تروریسم آمریکا و هند و سومین گفتگوی تحریم های آمریکا و هند مورخ 19 و 20 شهریور برابر 9 و 10 سپتامبر برگزار شد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| براساس بیانیه ، چهارمین نشست کارگروه مشترک مبارزه با تروریسم آمریکا و هند و سومین گفتگوی تحریم های آمریکا و هند مورخ 19 و 20 شهریور برابر 9 و 10 سپتامبر، به رهبری مهاویر سنگهوی معاون بخش مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه هند و ماتان آ سیلز افسر بخش مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در زمینه نشست نتایج گسترده همکاری دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم برگزار شد. در این بین طرفین ضمن متعهد شدن برای ادامه همکاری نزدیک در مورد این عنصر مهم از مشارکت جهانی استراتژیک جامع بین دو کشور، ابزار های تروریستی کشور های دیگر و هرگونه اقدامات تروریستی در خارج از مرز ها را به شدت محکوم کردند. هیئت های دو کشور ضمن تبادل نظر در مورد خطرات احتمالی عناصر تروریستی موجود در فهرست سازمان ملل متحد، بر ضرورت انجام اقدامات جدی علیه تمامی گروه و شبکه های تروریستی من جمله القاعده، داعش، لشکر طیبه، جیش محمد و حزب المجاهدین تاکید کردند. دو طرف همچنین باتوجه به تغییرات قانونی اخیر هند، در مورد اولویت ها و رفتار های خود برای تعیین مجازات علیه گروه ها و افراد تروریستی نیز تبادل اطلاعات کردند.

براساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، هیئت های دو کشور در این بین ابراز داشتند که پاکستان باید متعهد شود که هیچ گروه تروریستی از هیچ بخشی از سرزمین این کشور علیه کشورهای دیگر حملاتی انجام نخواهد داد و باید اقدامات جدی، موثر و فوری در این زمینه انجام دهد. پاکستان همچنین باید تمامی عاملان حملات به بمبئی و اقدام تروریستی پتهانکوت را تحت پیگرد قانونی قرار داده و مجازت کند. آمریکا عزم خود برای حمایت از دولت و مردم هند برای مبارزه با تروریسم را ابراز داشت.

شایان ذکر است این یک تعهد مشترک دوجانبه برای تقویت همکاری متقابل در تبادل اطلاعات برای از بین بردن توانایی انتقال تروریست های جهانی مطابق با مفاد و مسئولیت های اصلی مندرج در قطعنامه 2396 شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که طرفین در زمینه اقدامات صورت گرفته مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم نیز گفتگو کردند که شامل جلوگیری از تامین مالی تروریسم و فعالیت های آنان، کنترل بستر اینترنت برای مهار افراط گرایی و اهداف تروریستی، متوقف ساختن حرکات تروریست ها در خارج از مرزها و برخورد قانونی با عناصر تروریستی، آنها را وارد کردن به دایره شهروندان مسالمت آمیز و امکان بازگرداندن مبارزان تروریستی و خانواده های آنها به دایره جامعه است. دو طرف همچنین در مورد همکاری متقابل حقوقی و تبادل مجرمان، همکاری و آموزش دوجانبه نیروهای امنیتی ینز گفتگو کردند.

ارسال نظر

 
1