خبر فوری

 
 
ماما قدیر بلوچ: خاکسپاری بدون آزمایش DNA بر خلاف قانون حقوق بشر است
کد خبر :2036904405

20:19 1398/01/07


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, صدای افراد ربوده شده بلوچ, ماما قدیر بلوچ, کشف جسد,

دولت پاکستان و سازمان های موظف دولتی بدون اطلاع رسانی به خانواده های افراد ربوده شده و بدون انجام آزمایش دی-ان-آ (DNA) این اجساد را به خاک میسپارند.


 

به گزارش راز نیوز، ماما قدیر بلوچ سخنگوی صدای افراد ربوده شده بلوچ اظهار کرد: در بلوچستان تمام قوانین حقوق بشر زیرپا گذاشته می شود؛ نیروهای امنیتی پاکستان با رفتار خشونت آمیز علیه ملت بلوچ تمام قوانین حقوق بشر را زیرپا گذاشته است. ظلم های که نیروهای امنیتی پاکستان علیه ملت بلوچ انجام می دهند در هیچ جای تاریخ به چشم نمی خورد.

وی در ادامه افزود: یکی از نگرانی های قوم بلوچ کشف اجساد زخمی در سراسر بلوچستان است. هر روز در یکی از مناطق بلوچستان اجساد ناشناخته کشف می شود که پس از آن به مرکز ایدهی تحویل داده می شود. دولت پاکستان و سازمان های موظف دولتی بدون اطلاع رسانی به خانواده های افراد ربوده شده و بدون انجام آزمایش دی-ان-آ (DNA) این اجساد را به خاک میسپارند.

در این میان نگرانی خانوادهای افراد ربوده شده بیشتر شده است چرا که امکان دارد بیشتر این افراد همان کسانی باشند که توسط نیروهای امنیتی ربوده شده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد دیوان عالی پاکستان و سازمان حقوق بشر اعلام کردند که اجساد کشف شده در بلوچستان پس از تحقیقات باید به خانواده های آن افراد تحویل داده شود.

لازم به ذکر است تدفین 12 اجساد کشف شده امروز در قبرستان دشت تیره میل به عنوان افراد گمنام به عمل انجامید، پیش از این بیش از صد قبر در این قبرستان وجود دارد که متعلق به افراد ناشناخته است.

نا گفته نماند نیروهای امنیتی پاکستان برای این که محبوبیت خود را بین مردم حفظ کنند از شناسایی این اجساد جلوگیری می کنند تا بتوانند پرده ای بر ظلم های خود بی اندازند.

ارسال نظر

 
1