خبر فوری

 
 
مائیک پومپیو : درتلاش برای انجام مذاکرات میان پاکستان و هند هستیم / روسیه : آماده ایفای نقش میانجیگری هستیم
کد خبر :56144515

19:02 1397/12/09


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, تنش, جنگ, درگیری, روسیه, هند,

مائیک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا از گفتگوی مثبت خود با مقامات هند و پاکستان خبر داد و بر لزوم کاهش تنش های دو طرف تاکید کرده و گفت : درتلاش برای انجام مذاکرات میان دو کشور هند و پاکستان هستیم .


 

به گزارش راز نیوز، مائیک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا از گفتگوی مثبت خود با مقامات هند و پاکستان خبر داد و بر لزوم کاهش تنش های دو طرف تاکید کرده و گفت : درپی دستور رئیس جمهور آمریکا، از شب گذشته با مقامات دو کشور در ارتباط هستم، هند و پاکستان برای برپایی صلح و امنیت در منطقه جدی هستند و در این زمینه اشاره نیز کرده اند.
پومپیو در رابطه با کاهش تنش های دوطرف از جانب دو کشور ابراز امیدواری کرده و از تلاش های آمریکا برای کاهش درگیری ها خبر داد و افزود : امیدواریم که بزودی در منطقه امنیت برقرار خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در این رابطه گفت : اطلاعاتی در رابطه با پایان درگیری های چندین ساله میان پاکستان و هند به من رسیده و آمریکا به طور جدی در این رابطه درحال تلاش است. خبرهایی که به دست رسیده حاکی از به پایان رسیدن هرچه سریعتر تنش های میان دو کشور است.

لازم به ذکر است که روز گذشته پاکستان واکنش آمریکا علیه تجاوز هند به پاکستان را ناکافی قلمداد کرده بود. دکتر اسد مجید خان سفیر پاکستان در آمریکا طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام داشت که دولت پاکستان میزان واکنش آمریکا را بررسی و عدم محکومیت عملیات جراحی هند از جانب آمریکا را مشاهده می کند.
پنتاگون نیز با وضعیت پیش آمده از دو کشور خواستار صبر و دوری از عملیات نظامی شده است.


مسکو

روسیه نیز با مشاهده گسترش درگیری ها و تنش میان دو کشور هند و پاکستان، پیشنهاد ایفای نقش میانجیگری را داده است. وزیر امور خارجه روسیه " سرگئی لاوروف " طی مصاحبه خبری با خبرگزاری تی ای اس اس از آمادگی مسکو برای ایفای نقش میانجیگری میان اسلام آباد و دهلی نو خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه " ماریه زخاروف" نیز با تایید خبر فوق، ابراز داشت که روسیه می تواند دو قدرت اتمی را کمک کند.

ارسال نظر

 
1