خبر فوری

 
 
مائیک پومپیو : برنامه هسته ای پاکستان جزو پنج خطر بزرگ برای آمریکا
کد خبر :1604731712

20:30 1397/12/27


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, طالبان, هند,

وزیر امور خارجه آمریکا مائیک پومپیو روز گذشته ( یکشنبه ) طی مصاحبه ای، استفاده نامناسب از برنامه هسته ای پاکستان را جزو پنج خطر بزرگ برای امنیت آمریکا خواند و پاکستان را متهم به تامین پناهگاه هایی امن برای تروریست ها کرد


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه آمریکا مائیک پومپیو روز گذشته ( یکشنبه ) طی مصاحبه ای، استفاده نامناسب از برنامه هسته ای پاکستان را جزو پنج خطر بزرگ برای امنیت آمریکا خواند و پاکستان را متهم به تامین پناهگاه هایی امن برای تروریست ها کرد و افزود : در این زمینه، اقداماتی که آمریکا علیه این کشور انجام داده است، تاکنون هیچ کشوری چنین اقداماتی را انجام نداده. ما موضوع تروریسم را به دلیل از دست دادن نزدیکان خود در این زمینه، به عنوان موضوعی جدی بررسی می کنیم. ما از حمله 11 سپتامبر، درس های زیادی آموخته ایم، برای همین بر اقدامات جدی بیشتری علیه پاکستان تاکید داریم.

وی طی اشاره ای مختصر به تنش های میان هند و پاکستان ،عامل اصلی تنش ها را تروریست هایی خواند که از پاکستان برای انجام عملیات وارد خاک هندوستان شده بودند. وی بر لزوم افزایش اقدامات پاکستان برای مبارزه با تروریسم تاکید و خواستار عدم فراهم کردن پناه گاه هایی امن برای تروریست ها از جانب پاکستان شد.

پومپیو در پاسخ به سوالی، در رابطه با این موضوع که " آیا طالبان، به روابط خود با گروه های تروریستی خطرناکی همچون القاعده پایان خواهد داد " گفت : نمی توانم نظری قطعی درحال حاضر در این زمینه ارائه دهم. دولت آمریکا درحال تلاش برای تفاهم سیاسی در افغانستان است. زلمی خلیل زاد نیز پس از انجام مذاکرات 6 تا 8 روزه با طالبان در دوحه، روز گذشته ( شنبه ) به آمریکا بازگشته و مقداری پیشرفت با دولت افغانستان و طالبان نیز درپی مذاکرات اخیر حاصل شده است. هم اکنون ما خواستار گفتمان طرفین بایکدیگر هستیم.
وی در ارتباط با ربودن 50 تن از نیروهای امنیتی افغانستان و قتل 70 نیروی نظامی توسط طالبان گفت : من تصور نمی کنم که چنین حملاتی موجب تضعیف نیروهای ائتلاف یا افغانستان شده باشد.

ارسال نظر

 
1