خبر فوری

 
 
مائیک پامپیو:مانع کمک گرفتن پاکستان از صندوق بین المللی پول نخواهیم شد
کد خبر :296112082

20:50 1397/06/20


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, صندوق بین المللی پول, فواد چودری, مائیک پامپیو,

مائیک پامپیو گفته است:در صورت درخواست کمک پاکستان از صندوق بین المللی پول،آمریکا هیچ ممانعتی در این راه ایجاد نخواهد کرد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری بین المللی رویترز،فواد چودری وزیر اطلاعات پاکستان از مذاکرات پشت پرده سفر هفته پیش مائیک پامپیو وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان و دیدار وی با مقامات پاکستانی پرده برداشته است.

فواد چودری گفته است که مائیک پامپیو در گفتگو با مقامات پاکستان قول عدم دخالت در کمک گرفتن پاکستان از صندوق بین المللی پول را داده است و گفت:در صورت درخواست کمک پاکستان از صندوق بین المللی پول،آمریکا هیچ ممانعتی در این راه ایجاد نخواهد کرد.

این ادعاهای فواد چودری کاملا برعکس و متفاوت با تهدیدهای ماه جولای مائیک پامپیو است.مائیک پامپیو  در ماه جولای گفته بود:آمریکا نگران این است که پاکستان از صندوق بین المللی پول درخواست کمک نماید و پاکستان بتواند با این مبلغ،بدهکاری خود را با چین تسویه نماید.

پس از این اظهارات مقامات آمریکایی درباره کمک خواستن پاکستان از صندوق بین المللی پول،مقامات اسلام آباد به شدت نگران دخالت آمریکا در این خصوص بودند،زیرا با توجه با شرایط بغرنج اقتصاد پاکستان،مقامات وقت این کشور به صندوق بین المللی پول روی آورده بودند تا بتوانند از این طریق وضعیت اقتصاد پاکستان را تا حدودی بهبود بخشند.

فواد چودری در ادامه سخنان خود اظهار داشت:قبل از سفر مائیک پامپیو به پاکستان،روابط پاکستان و آمریکا بسیار بحرانی بود اما حضور مائیک پامپیو به اسلام آباد و مذاکرات صورت گرفته ما را به بهبود وضعیت روابط دو کشور امیدوار نموده است.

تاکنون هیچ گونه عکس العملی در رد و یا تائید این خبر،توسط مقامات آمریکا صورت نگرفته است.

پاکستان از سال 1980 تاکنون،حدود 14 بار از صندوق بین المللی پول،وام دریافت کرده است.  

ارسال نظر

 
1