خبر فوری

 
مؤسسه مطالعات سیاست پاکستان: حوادث ایران از طریق پوشش رسانه‌ای جهت دار به سمت ناآرامی سوق داده می‌شود
کد خبر :1548926673

10:31 1401/08/10


برچسب ها : اسلام آباد, انقلاب اسلامی ایران, پاکستان و ایران, جنگ رسانه ای, دولت ایران, رسانه, رهبر انقلاب اسلامی, غرب, مقامات ایرانی, موسسه مطالعات سیاست IPS, نیروهای امنیتی ایران,

تحلیلگران مسائل ایران طی نشستی که به همت مؤسسه مطالعات سیاست پاکستان در اسلام آباد برگزار گردید به بررسی تحولات سیاسی و امنیتی در ایران و تاثیر آن بر پاکستان و منطقه پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| تحلیلگران مسائل ایران طی نشستی که به همت مؤسسه مطالعات سیاست پاکستان در اسلام آباد برگزار گردید به بررسی تحولات سیاسی و امنیتی در ایران و تاثیر آن بر پاکستان و منطقه پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در جلسه ویژه‌ای که روز دوشنبه با عنوان «تنش‌های داخلی ایران و تأثیر آن بر پاکستان و منطقه» به میزبانی مؤسسه مطالعات سیاست پاکستان(IPS) برگزار گردید کارشناسان مسائل ایران آصف درانی، دکتر نذیر حسین رئیس دانشکده علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه واه، خالد رحمان و سید ابرار حسین رئیس و نایب رئیس مؤسسه مطالعات سیاست پاکستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

سخنرانان در این نشست اظهار داشت: عدم ثبات سیاسی و گسترش ناآرامی در ایران پیامدهای منفی برای پاکستان و منطقه به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر جهان غرب می‌تواند با نا امن دانستن ایران در صدد ضربه زدن به پاکستان باشد و از نقاط ضعف مرتبط با مسائل داخلی سوء استفاده نمایند.

سخنرانان تأکید نمودند به منظور جلوگیری از این پیامدها، بهره‌برداری و چارچوب بندی رسانه‌ای لازم است وحدت و همبستگی و کاهش دوقطبی‌سازی میان تمامی عناصر مذهبی و سیاسی پاکستان با جدیت دنبال شود.

آنان افزودند اگرچه حوادثی که منجر به گسترش ناامنی می‌شود موضوع جدیدی برای ایران نیست؛ اما بسیاری از اوقات گسترش موج خشونت، زمینه‌های لازم را برای عناصر مختلف جهت اجرای برنامه‌های پنهان خود فراهم می‌کند که تهدید و خطری بزرگ به شمار می‌رود. ناآرامی‌های کنونی ایران همان روندی را دنبال می‌کند که بنا بر دلایل مختلفی از جمله برنامه‌های ملی و بین‌المللی برای بسیاری از گردانندگان جهانی جذاب و خوشایند است.

سخنرانان این نشست در ادامه اظهارات خود تأکید کردند در تحولات ایران رسانه‌های غربی نقش مهمی در جهت‌دهی به افکار سیاسی مردمی دارند، اگرچه ایران به ذات خود دارای مشکلات داخلی است؛ اما اقدام رسانه‌ها در پوشش رسانه‌ای اتفاقات و حوادث از طریق قاب‌بندی رسانه‌ای جهت‌دار و تزریق تفکر تهدید اقدامی اشتباه و نادرست است. این اقدام نه تنها باعث تشدید سردرگمی شده؛ بلکه میل به ایجاد اصلاحات سیاسی را نیز دامن می‌زند.

آنان خاطرنشان کردند: این بخشی از یک جنگ غیر متعارف است که در آن از هرگونه مشکل و ضعف متزلزل به عنوان یک اهرم برای پیشبرد اهداف استفاده می‌شود، این نقاط ضعف می‌توانند در هر نظامی باعث ایجاد تنش داخلی و اختلافات میان مردم گردد.

ارسال نظر

 
1