خبر فوری

 
 
لودی: دنیا پذیرفته است که بحران افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست
کد خبر :407679123

11:18 1397/09/16


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, سازمان ملل متحد, مذاکرات صلح, ملیحه لودی,

ملیحه لودی: عمران خان نخست وزیر پاکستان همواره بر حل سیاسی بحران افغانستان تاکید کرده است، دنیا پذیرفته است که بحران افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست.


نیویورک: به گزارش راز نیوز به نقل از ARY، ملیحه لودی نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با اشاره به بحران افغانستان گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان همواره بر حل سیاسی بحران افغانستان تاکید کرده است، دنیا پذیرفته است که بحران افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست.

وی طی سخنانی در اجلاس عمومی سازمان ملل اظهار داشت:ایجاد امنیت در افغانستان به نفع پاکستان خواهد بود و عدم وجود امنیت در افغانستان خسارت های زیادی را به پاکستان وارد آورده است، برپایی امنیت و ثبات پایدار در افغانستان نیازمند تسریع در تلاش های دیپلماتیک است.

وی در خصوص روابط پاکستان و آمریکا اظهار داشت: رئیس جمهور ایالات متحده از نخست وزیر پاکستان خواستار همکاری در زمینه برپایی امنیت در افغانستان شده است و عمران خان نیز از آن استقبال نمود، مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر گام موثری در بهبود اوضاع افغانستان است.

وی همچنین درباره موضوع فلسطین افزود: حل منصفانه موضوع فلسطین، امری اجتناب ناپذیر برای برپایی امنیت در منطقه است، پاکستان بر مواضع خود برای فلسطینیان استوار و ثابت قدم است.

ارسال نظر

 
1