خبر فوری

 
 
لغو مذاکرات طالبان و دولت افغانستان پس از انتقاد طالبان از فهرست هیئت کابل
کد خبر :1297724451

10:46 1398/01/30


برچسب ها : آمریکا, دوحه, دولت افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

مذاکرات صلح قرار بود از روز جمعه در دوحه پایتخت قطر آغاز شود، اما یک مقام آگاه در دولت افغانستان خبر داد "نشست صلح دوحه تا اطلاع ثانوی لغو گردیده و ما در حال ایجاد تغییرات در جزئیات آن هستیم"


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، منابع آگاه از لغو مذاکرات صلح افغان-افغان پس از انتقاد طالبان از فهرست 250 نفره هیئت کابل خبر داده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری های بین الملل، مذاکرات صلح قرار بود از روز جمعه در دوحه پایتخت قطر آغاز شود، اما یک مقام آگاه در دولت افغانستان خبر داد "نشست صلح دوحه تا اطلاع ثانوی لغو گردیده و ما در حال ایجاد تغییرات در جزئیات آن هستیم"

همچنین یک دیپلمات غربی در کابل در این خصوص اظهار داشت: قرار بود هیئتی به نمایندگی از دولت افغانستان روز پنجشنبه عازم دوحه شود اما با خبر شده ام که این سفر توسط مقامات افغان لغو گردیده و رایزنی ها برای تعیین تاریخ جدید مذاکرات در حال انجام است.

وی که نخواست نامش فاش شود افزود: دولت افغانستان برای شرکت در نشست صلح دوحه باید تغییراتی را در فهرست اعلام شده اعمال نماید.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در این باره گفت: مقامات طالبان به تعداد افراد اعلام شده از سوی دولت کابل و حضور اعضای دولت در این فهرست معترص بودند.

وی افزود: در هیئت نمایندگان دولت کابل افرادی حضور داشتند که نامشان در فهرست وجود نداشت، همچنین اسامی اعضای دولت افغانستان نیز در این فهرست گنجانده شده است.

لازم به ذکر است پس از مخالفت های مکرر طالبان افغانستان با مذاکره افغان-افغان، با رایزنی های مقامات مختلف کشورهای آمریکا و منطقه، این گروه شبه نظامی نسبت به مذاکره با دولت افغانستان رضایت داده است.

این در حالی است که چندین دور مذاکرات میان طالبان و نمایندگان آمریکا در دوحه برگزار گردیده است.

پس از اعلام رضایت طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان، کابل فهرست 250 نفره ای را برای حضور در نشست صلح دوحه منتشر نمود که این اقدام دولت افغان با واکنش ها و انتقادات شدید طالبان مواجه شد که در نتیجه این مذاکرات که قرار بود امروز در دوحه برگزار گردد، توسط مقامات دو طرف لغو گردید.

ارسال نظر

 
1