خبر فوری

 
لغو سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی در پی فشارهای عربستان سعودی
کد خبر :25772981

11:00 1398/09/26


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, پاکستان و مالزی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نشست کوالالامپور,

در پی فشارهای مقامات عربستان سعودی بر اسلام آباد، عمران خان نخست وزیر پاکستان سفر خو به مالزی جهت شرکت در نشست کوالالامپور را لغو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی فشارهای مقامات عربستان سعودی بر اسلام آباد، عمران خان نخست وزیر پاکستان سفر خو به مالزی جهت شرکت در نشست کوالالامپور را لغو کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان که بنا بر دعوت رسمی همتای مالزیایی خود قرار بود در نشست کوالالامپور حضور یابد، در آخرین روزهای نزدیک به این نشست به علت فشارهای دولت عربستان سعودی سفر خود را لغو کرد.

طبق اعلام منابع آگاه، در پی لغو سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به‌عنوان نماینده دولت اسلام آباد در نشست کوالالامپور حضور خواهد یافت.

نشست کوالالامپور از تاریخ 27 تا 29 آذر ماه جاری با حضور کشورهای اندونزی، ترکیه، پاکستان و قطر به میزبانی دولت مالزی و با هدف بررسی مسائل پیش روی جامعه مسلمانان در سطح جهانی و ارائه راه حل‌های مقابله با آن برگزار خواهد شد.

حاجی مرزوقی یحییٰ معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه نخست وزیر مالزی نهم آذر ماه جاری در صدر هیئت عالی رتبه در دیدار با عمران خان، دعوت رسمی مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی را به وی ابلاغ نمود.

در پی دعوت نخست وزیر مالزی از همتای پاکستانی خود جهت شرکت در نشست کوالالامپور و پذیرش آن توسط عمران خان، مقامات عربستان سعودی با ناخوشایند خواندن این اقدام نخست وزیر پاکستان نسبت به آن اعتراض نمودند.

طبق اعلام منابع آگاه، دولت مالزی از عربستان سعودی جهت شرکت در نشست کوالالامپور دعوت به عمل نیاورده است و مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی نگران از دست دادن جایگاه سازمان همکاری اسلامی در بین کشورهای مسلمان جهان هستند، سازمان همکاری اسلامی از نهادهای به اصطلاح اسلامی است که تحت نفوذ و مدیریت عربستان سعودی فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

 
1