خبر فوری

 
لغو سفر رئیس مجلس سنای پاکستان به امارات در اعتراض به اعطای نشان افتخار به نخست وزیر هند
کد خبر :1062516853

11:34 1398/06/03


برچسب ها : امارات متحده عربی, مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی, نریندر مودی, هند,

صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اعتراض به اعطای برترین نشان افتخاری از سوی دولت امارات متحده عربی به نریندر مودی نخست وزیر هند، سفر خود به این کشور را لغو نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اعتراض به اعطای برترین نشان افتخاری از سوی دولت امارات متحده عربی به نریندر مودی نخست وزیر هند، سفر خود به این کشور را لغو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، صادق سنجرانی که قرار بود شب گذشته در صدر هیئت بلندپایه پارلمانی طی سفری چهار روزه به امارات متحده عربی برود، در اعتراض به اعطای برترین نشان افتخاری دولتی به نخست وزیر هند، سفر خود به این کشور را لغو کرد.

صادق سنجرانی در این باره اظهار داشت: پاکستان از تلاش های مردم کشمیر و مقاومت آنان تحت هر شرایطی حمایت خواهد نمود، دولت هند مرتکب جنایت علیه مردم بی گناه کشمیر شده است و این روند همچنان ادامه دارد و بر اساس شرایط موجود سفر نخست وزیر جنایت کار هند به امارات متحده عربی باعث آزرده خاطر شدن قبل مردم کشمیر شده است.

وی افزود: در شرایطی که مردم کشمیر تحت محاصره و ظلم نیروهای هندی قرار دارند سفر من به امارات متحده عربی مناسب نیست، آن هم تحت شرایطی که دولت امارات متحده عربی، نخست وزیر جنایت کار هند را مفتخر به دریافت برترین نشان دولتی خود نموده است، من به منظور اعلام همبستگی با مردم کشمیر سفر خود به امارات متحده عربی را لغو نموده ام.

وی خاطرنشان کرد: اعطای نشان افتخاری به نریندر مودی نخست وزیر هند جای تاسف دارد، دستان نریندر مودی به خون مردم بی گناه کشمیر آلوده است.

لازم به ذکر است روز گذشته ولیعهد ابوظبی بالاترین نشان امارات متحده عربی را به نریندر مودی نخست وزیر هند اعطا کرد.

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی در صفحه توییتر خود نوشت: بالاترین نشان دولتی به نریندر مودی، نخست‌وزیر هند به پاس نقش وی در تقویت روابط دوجانبه اعطا شد.

ارسال نظر

 
1